مراغه- ایرنا- اعضای هیئت رئیسه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای مراغه و خداجو  طی مراسم تحلیف با رای اعضای این شوراها انتخاب شدند.

به گزارش ایرنا، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه در آیین تحلیف و انتخاب هیئت رییسه شورای اسلامی شهر مراغه و خداجو با تاکید بر لزوم همگرایی شوراها در خدمت رسانی به مردم گفت: توسعه متوازن شهری باید اولویت اصلی شوراها باشد.

سیدعلی موسوی افزود: توسعه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در نقاط مختلف شهری نیازمند برنامه ریزی و توزیع متوازن خدمات و امکانات شهری بوده و شوراهای اسلامی شهر نقش اساسی در این زمینه ایفا می کنند.

وی بابیان اینکه توسعه کاریکاتوری شهری غیرقابل قبول برای مردم استT ادامه داد: متاسفانه برخی از محلات شهری بر خلاف برخی دیگر از مناطق دیگر توسعه یافته نبوده و دچار محرومیت هستند.

موسوی اظهار کرد: در راستای توسعه متوازن امکانات شهری، شوراها در بودجه بندی و اجرای طرح های اجرایی و مطالعاتی، با در نظر گرفتن تناسب جمعیتی، اهتمام و توجه جدی به مباحث توسعه شهری داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد منابع درآمدی برای شهرداری ها گفت: هم اکنون سرانه بودجه ای شهر مراغه پایین بوده و شهر خداجو نیز با کمبود منابع درآمدی و بودجه ای روبرو است و از این رو باید برنامه ریزی مناسبی برای رفع آنها از سوی شوراهای اسلامی شهرها انجام شود.

وی افزود: درآمد زایی و رفع مشکلات ترافیک شهری با اجرای طرح جامع ترافیک شهری برای اجرای نقشه توسعه شهری و رفع مشکلات شهری بیش از پیش مورد توجه شوراهای اسلامی شهرها باشد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه نیز گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و ریاست جمهوری در این شهرستان، انتخاباتی پرشور و سالم بود و پشتوانه مناسبی برای اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی است.

موسی شعفی افزود: همکاری، همدلی و همراهی مردم و مسئولان و نیز اهتمام شوراهای اسلامی شهر می تواند زمینه ساز رفع دغدغه ها و مطالبات شهروندان در وضعیت فعلی جامعه باشد.

به گزارش ایرنا، در این آیین پس از انتخاب هیئت رئسه سنی شوراهای اسلامی شهر مراغه و خداجو، رای گیری برای انتخاب اعضای هیئت رییسه شامل رئیس، نائیب رئیس، منشی، خزانه دار، سخنگو و نماینده شورای اسلامی شهرستان توسط اعضای شوراهای اسلامی شهر مراغه و خداجو انجام شد.

براساس اکثریت آرای اخذ شده، ناصر رحمتی به عنوان رئیس، ابراهیم خوش رفتار به عنوان نائب رئیس، رضا عسگری به عنوان منشی و سخنگو، الناز پاکرو به عنوان خزانه دار و بهمن محمودی و رضا عسگری به عنوان نماینده شورای اسلامی شهر مراغه در شورای اسلامی شهرستان انتخاب شدند.

همچنین، براساس اکثریت آرای اخذ شده، به ترتیب وحید شمسی به عنوان رئیس و سخنگو، لیلا برزگر به عنوان نائب رئیس، ناصر اروجی به عنوان منشی، عباس جلالی به عنوان خزانه دار و نیز بهروز پاشائی به عنوان نماینده شورای اسلامی شهر خداجو در شورای اسلامی شهرستان مراغه انتخاب شدند.