شیراز-ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: ۳۲ نفر در فارس بر اثر ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در مطلب ارسالی روزجمعه از قول «عبدالرسول همتی» افزود: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در استان فارس به پنج هزار و ۳۳۹ نفر رسید.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۸۵۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۳۰ هزار و ۲۴۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.
به گفته وی،  از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۳۰ هزار و ۹۹۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۴ هزار و ۴۴۲ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۵۴ هزار و ۶۸۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز چهار هزار و ۲۰۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۴۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
همتی همچنین از بهبودی ۳۱۰ هزار و ۷۶ نفر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: جدی نگرفتن دستورات بهداشتی در برابر بیماری کووید۱۹ عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد، بنابراین بیاییم با استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها و پرهیز از ترددهای غیرضرر و دورهمی های خانوادگی، از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنیم.