مشهد- ایرنا- اهدای مدالهای قهرمان المپیک به موزه حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)، بهره‌برداری از نخستین سایت اهداف پروازی هیات تیراندازی، برگزاری مسابقات دوچرخه سواری و آغاز طرح نظارت بر تعطیلی باشگاه‌های ورزشی از مهمترین رویدادهای هفته گذشته در عرصه ورزش استان خراسان رضوی بود.

جواد فروغی، قهرمان تیراندازی المپیک توکیو سیزدهم مرداد در سفر به مشهد و زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)، مدال طلا و همچنین لباس ورزشی خود در روز مسابقه المپیک را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

دیگر مدال فروغی که به این موزه اهدا شد مدای طلای او در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ هندوستان است که نخستین مدای طلای وی در رشته تیراندازی با تپانچه بادی به شمار می‌رود.

بهره‌برداری از سایت اهداف پروازی هیات تیراندازی خراسان رضوی

مسوول کمیته اهداف پروازی هیات تیراندازی خراسان رضوی گفت: نخستین سایت اهداف پروازی این هیات با حضور مسوولان فدراسیون و جواد فروغی قهرمان المپیک در رشته تیراندازی به بهره‌برداری رسید.

فرشید مریداحمدی افزود: این سایت در حال حاضر با هفت جایگاه کار خود را آغاز کرده است که تا ۱۵ جایگاه ارتقا خواهد یافت.

وی با بیان اینکه این سایت در کنار مجموعه سوارکاری فردوسی است ادامه داد: تاکنون حدود ۱۰ میلیارد ریال برای راه اندازی این سایت هزینه شده است.

برگزاری مسابقات دوچرخه سواری زنان و مردان استان

نایب رییس هیات دوچرخه‌سواری خراسان رضوی گفت: مسابقات دوچرخه‌سواری انتخابی تیم کوهستان بانوان خراسان رضوی برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور دوازدهم مرداد در مشهد برگزار شد.

مهناز احتشام‌منش افزود: در این مسابقات که با حضور هشت دوچرخه سوار در مجموعه ورزشی ثامن الائمه (ع) مشهد و در ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار شد هشت دوچرخه سوار با هم رقابت کردند.

مسوول روابط عمومی هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی هم گفت: مسابقات دوچرخه سواری جاده مردان نیز پانزدهم مرداد در مشهد برگزار شد و در این مسابقات ۵۰ دوچرخه سوار در رده‌های سنی بزرگسالان، جوانان، نوجوانان و پیشکسوتان در ماده کریتریوم با هم رقابت کردند.

امین آراسته افزود: دوچرخه سواران بزرگسال و جوان مسیر ۲ هزار و ۸۰۰ متری را در ۱۵ دور و نوجوانان و پیشکسوتان در هفت دور رکاب زدند.

آغاز طرح نظارت بر تعطیلی اماکن ورزشی

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: طرح تشدید بازرسی و نظارت بر اماکن ورزشی خراسان رضوی روز دوازدهم مرداد با حضور مسوولان این اداره کل در مشهد آغاز شد.

جبار قوچان نژاد افزود: این طرح با توجه به افزایش شیوع کرونا و دستور ستاد مقابله با کرونا در این استان و تاکید مسوولان قضایی بر تعطیلی فعالیتهای ورزشی گروههای دو، سه و چهار، به اجرا  گذاشته شد. 

وی ادامه داد: هزار و ۵۲۸ باشگاه ورزشی در شهر مشهد مجوز فعالیت دارند که با حضور ۱۵ گروه مورد بازرسی قرار می‌گیرند و در دیگر شهرستانهای استان نیز بازرسی از باشگاههای ورزشی انجام می‌شود.

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: با توجه به اطلاع رسانی قبلی به باشگاهها هر باشگاهی که در این شرایط فعالیت کند پلمب خواهد شد.