اراک - رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: دستگاه قضایی از خبرنگاران و رسانه‌هایی که روحیه مطالبه‌گری از نهادهای مختلف اجرایی در جامعه دارند و با انتقاد سازنده سعی در اصلاح امور می‌کنند، حمایت خواهد کرد.

حجت الاسلام سید «عبدالمهدی موسوی» روز شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران استان مرکزی، افزود: رسانه‌ها چشم و گوش مسئولان و مردم هستند و برای توسعه پایدار کشور نقد منصفانه، مطالبه‌گری و پرسشگری باید از اولویت کار فعالان این عرصه باشد.
وی ادامه داد: در صورتی که روحیه مطالبه‌گری و نقد منصفانه از سوی خبرنگاران در جامعه وجود نداشته باشد، غفلت در برخی عرصه‌ها حتمی است و ممکن است آسیب‌های جدی به کشور وارد شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار راشت: صحت، دقت و اعتبار باید در اخبار با جدیت مورد توجه قرار گیرد و در صورتی که نسبت به این مسائل مهم بی توجهی شود ، رسانه مخاطب خود را از دست می‌دهد.
حجت‌الاسلام ‌ موسوی بیان کرد: صلاح جامعه و اعتقاد به مصلحت جامعه، نداشتن مصلحت شخصی، حسن نیت ، روشنی و درستی و صحیح بودن خبر از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه اصحاب رسانه قرار گیرد.
وی اضافه‌کرد: اگر افق دید خبرنگاران بر مبنای تمدن‌سازی جامعه اسلامی و تهیه مقدمات حکومت جامع بشری باشد و اگر قرار است که سلطه ناجوانمردانه و  دروغ پردازی  از بین برود نیاز است که رسانه‌ها حس مسئولیت‌پذیری را بسط دهند.
۱۷ مرداد سالروز شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که در مزار شریف و توسط طالبان به شهادت رسید، با عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.