بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و اشتغال، خانواده‌ها باید به این اعتقاد برسند دوره مدرک‌گرایی به اتمام رسیده و باید به‌سوی تقویت مهارت‌آموزی به عنوان نیاز امروز جامعه روی بیاورند.

محمدعلی عرب روز یکشنبه با حضور در مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان جنوبی به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز و گرامیداشت شهدای عرصه قلم و رسانه به ویژه شهید محمود صارمی افزود: تلاش‌های فراوانی در مجموعه فنی و حرفه‌ای استان می‌شود تا بتوانیم تا حد امکان برخی از تنگناها و مشکلات موجود را رفع کنیم.

وی بیان کرد: مشکلاتی به لحاظ اقتصادی و مبحث اشتغال به عنوان یکی از ابعاد مهم اقتصاد، امروزه گریبانگیر جامعه است که کلید اصلی حل آن مهارت‌آموزی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای، شرکای اجتماعی و رسانه این جریان‌سازی را در سطح اجتماع راه بیاندازیم تا مهارت‌آموزی تقویت شود.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها باید فرزندان خود را از همان سال‌های ابتدایی به سمت فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی هدایت کنند.

عرب ادامه داد: این نوع نگاه سازمان فنی و حرفه‌ای است و تلاش‌های زیادی شده با استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان مسیر را به این سمت و سو سوق دهیم.

وی از خبرنگاران به عنوان زبان گویای جامعه یاد کرد و افزود: اصحاب رسانه پلی بین مردم و مسوولان هستند که مشکلات مردم را به مسوولان منعکس و از طرفی دستاوردها و اقدامات دستگاه‌های اجرایی را به سمع مردم می‌رسانند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: خبرنگاران آیینه تمام‌نمای جامعه هستند که نقش بی‌بدیلی داشته و اگر رسانه نباشد جامعه پویایی لازم را ندارد.

وی اظهار داشت: با بیان دستاوردها و اقدامات دستگاه‌های اجرایی توسط رسانه، موج امید در جامعه حفظ می‌شود.

عرب بیان کرد: هرچند دشمنان قسم خورده انقلاب در بیش از ۴۰ سال گذشته که اجازه نداده‌اند آب خوش از گلوی مردم پایین برود همچنین با توجه به تحریم‌های ظالمانه که با بهانه‌های مختلف دشمن سعی می‌کرد شرایط خاصی بر جامعه تحمیل کنند اما نقش رسانه و خبرنگاران بسیار مهم و با اهمیت بود.

شهید «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ به همراه دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید و به همین مناسبت شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد هر سال را به عنوان "روز خبرنگار" نامگذاری کرد.