سنندج- ایرنا- سرپرست صندوق کارآفرینی امید کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون توسط این صندوق ۱۸۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در استان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، شهریار رحیمی روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران استان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف این صندوق توسعه کسب و کارهای خُرد و کوچک است، اظهار داشت: تفاهم نامه هایی برای توانمندسازی اقشار مختلف در طول سال با نهادها و ادارات و سازمان های مختلف منعقد می کنیم.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با تفاهم نامه ای که با اداره کل زندان های استان داشتیم ۲۳۱ مددجو را زیر پوشش قرار دادیم و بیش از ۴۳ میلیارد ریال تسهیلات به این تعداد پرداخت کردیم. 


سرپرست صندوق کارآفرینی امید افزود: در حوزه ورزش و جوانان هم ۴۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۵ میلیون ریال و در بخش حمایت از هنرمندان هم ۱۳ فقره به مبلغ ۲۳ میلیارد ریال  و در زمینه حمایت از دستفروشان ۳۸ مورد به مبلغ پنج میلیارد و ۶۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است. 

رحیمی اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون به ۳۶۷ فقره تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ ۱۸۲ میلیارد ریال در استان پرداخت شده است. 

وی در خصوص پرداخت تسهیلات به کولبران استان اظهار داشت: تاکنون یک فقره به طرح تولید کالای خواب به یکی از کولبران استان به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال پرداخت کردیم. 

سرپرست صندوق کارآفرینی امید کردستان با اشاره به اینکه تعهد اشتغال این طرح اشتغالزایی برای ۶۰ کولبر دیگر است، افزود: هر کدام از کولبران که خواستار اجرای طرح تولیدی باشند به آنها تسهیلات لازم پرداخت خواهیم کرد. 

رحیمی اجرای طرح های کارآفرینی در روستاهای استان همچون یک روستا یک محصول و روستای بدون بیکار را موفقیت آمیز خواند و گفت: روستاهای مختلفی در استان برای اجرای این طرح ها شناسایی شدند و محدودیتی هم در این حوزه وجود ندارد و هر روستایی که ظرفیت لازم را داشته باشد زیرپوشش این طرح ها قرار داده می شوند.