همدان- ایرنا- استاندار همدان با بیان اینکه تجمع علت اصلی شیوع کرونا است تاکید کرد: مهمترین راه مقابله با این ویروس جلوگیری از برگزاری تجمع و دورهمی است.

به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی روز یکشنبه در جمع فرمانداران استان اظهار داشت: دورهمی های شبانه مردم به ویژه در پارک‌ها و بوستان‌ها، همدان را در شیب تند موج پنجم شیوع ویروس کرونا قرار داده است.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از تجمع مردم در پارک ها و مناطق گردشگری مسیرهای منتهی به بلوار ارم و گنجنامه مسدود و برق پارک ها و بوستانها نیز خاموش شود.

شاهرخی با تاکید بر تشکیل ستاد کرونا در فرمانداری ها اضافه کرد: فرمانداران نسبت به اجرای محدودیت های کرونایی به صورت ویژه اقدام کنند.

استاندار همدان افزود: در شرایطی که شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم و بیمارستانها مملو از بیماران است، شاهد بی‌توجهی شهروندان به هشدارهای ارائه شده هستیم.

وی ادامه داد: شرط عبور از شرایط فعلی رعایت پروتکل ها، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها و استفاده از ماسک است.

شاهرخی یادآور شد: ویروس جهش یافته جدید از ویروس قبلی بسیار خطرناک‌تر است و همه باید مراقبت کنیم.

فرمانداران با جدیت بیشتری وظایف محوله را انجام دهند

استاندار همدان همچنین با تاکید بر اجرای سریع طرح های عمرانی در استان گفت: فرمانداران و مدیران باید با جدیت و شتاب بیشتری وظایف و ماموریت ها را انجام دهند.

شاهرخی با بیان اینکه مسیر توسعه استان بر اساس برنامه راهبردی و با دقت و براساس کار علمی و کارشناسی به طور کامل ریل گذاری شده است، تاکید کرد: این برنامه مسیر دقیق رشد و توسعه استان در سال های آینده را نیز به خوبی روشن و ترسیم کرده است.

وی اظهار داشت: برنامه راهبردی توسعه استان همدان تا پایان سال ۱۴۰۰ تدوین شده که در قالب همین برنامه، برش ۱۰۰ روزه ای نیز برای تابستان تهیه شد.

شاهرخی ادامه داد: اقدامات اجرایی و فعالیت های مدیریتی استان در  تمامی حوزه ها براساس این برنامه و سند تدوین شده و بدون کوچکترین تاخیر و وقفه ای در حال انجام است. 

به گزارش ایرنا، تمامی شهرستان های تابعه استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.