سبزوار- ایرنا مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: با پایان فصل برداشت، ۴۱۳ تن گیلاس و آلبالو از باغهای این شهرستان برداشت شد که این میزان ۱۴۰ تن نسبت به پارسال بیشتر است.

خلیل شایستگان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی کنونی ۵۵ هکتار از باغهای گیلاس جغتای بارور بود که ۲۷۵ تن محصول تولید و از مجموع ۲۷ هکتار باغ آلبالو  نیز ۱۳۸ تن محصول برداشت شد.

وی اضافه کرد: گونه های تک دانه، سیاه مشهد و زودرس انواع گیلاس در شهرستان جغتای را تشکیل می دهد که شفافیت رنگ، عطر مطبوع و کیفیت مناسب آن زمینه صادرات این محصول را به مرکز استان و شهرستانهای همجوار فراهم کرده است.

شهرستان جغتای از قطب های مهم تولیدات زراعی، باغی و دامی خراسان رضوی است که سالانه افزون بر ۵۴۸ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این منطقه تولید می شود و از این طریق بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد عاید بهره برداران می شود.

جغتای با سطح زیر کشت ۳۴ هزار هکتار محصولات زراعی و باغی یکی از مراکز اصلی تولید محصولات اساسی و راهبردی کشاورزی چون گندم، چغندرقند، ذرت، گردو، انگور، فلفل، زعفران و پسته در استان خراسان رضوی است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری جغتای در فاصله ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.