یزد- ایرنا- فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی نقش اصلی و تعیین کننده در مقابل جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی دارد.

به گزارش ایرنا، سرتیپ رضا پورشمسی روز یکشنبه در بازدید از دفتر ایرنا یزد با تبریک روز خبرنگار و قدردانی از همکاری این رسانه رسمی کشور در انعکاس اخبار و گزارشات مجموعه سپاه افزود: خنثی‌کردن توطئه‌های فرهنگی و تبلیغاتی دشمنان از طریق رسانه‌های گروهی و ایرنا از اهمیت بسزایی برخوردار است. 

وی با بیان اینکه در این خصوص تاکنون اقدامات خوبی در مقابل توطئه‌های روانی و رسانه‌ای دشمنان صورت گرفته است ادامه داد: تقویت این جبهه و حضور فعال رسانه‌های گروهی برای تداوم انعکاس خدمات نظام و انقلاب اسلامی باید برجسته و جدی گرفته شود.

این مسوول به اهمیت داشتن طرح و برنامه مدون در مقابل هجمه گسترده دشمنان با بهره‌گیری از رسانه‌های گروهی به عنوان یک ضرورت مهم اشاره کرد و یادآور شد: خبرنگاران باید رسالت دینی و ملی خود را در بیان خدمات نظام به مردم و دیگران بیش از گذشته انجام دهند.

پورشمسی به برگزاری موفق کنگره چهار هزار شهید استان اشاره کرد و گفت: در این خصوص رسانه‌های گروهی مختلف و ایرنا نقش مهمی در انعکاس اخبار و گزارشات بر عهده داشتند و این الگویی برای دیگر مناطق شد و باید این همکاری‌ها تداوم داشته باشد.

همچنین رییس خبرگزاری جمهوری‌اسلامی ( ایرنا ) یزد در ابتدای این دیدار با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی، گزارشی در خصوص سابقه، اقدامات و برنامه‌های این رسانه ارایه و همچنان آمادگی برای انعکاس  اخبار  مجموعه سپاه را اعلام کرد.

کاظم شاملو با بیان اینکه هم‌اکنون همکاری خوبی وجود دارد و تمامی رخدادهای سپاه و بسیج توسط خبرنگاران ایرنا در سطح استان پوشش داده می‌شود به اهمیت گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای این محموعه و تقویت آن برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی تاکید کرد.

وی اطهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی بر اساس ماموریت‌های خطیری  که بر عهده دارد باید از رسانه‌های تخصصی خارج از مجموعه خود غفلت نکند و برای تبیین برنامه‌ها و اطلاع درست و به موقع از تمامی ظرفیت‌های موجود در این حوزه استفاده کند.

۱۷ مرداد ۱۳۷۷، «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مستقر در شهر مزار شریف مرکز ولایت ( استان) بلخ در شمال افغانستان، به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان شهید شدند.

تا مدت‌ها از سرنوشت این ۹ نفر خبری  نبود تا اینکه پیکرهای آنها پیدا و در ۲۲ شهریور ۱۳۷۷ به تهران منتقل شد.

شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد این رخداد مهم، هفدهم مرداد را به پاس قدردانی از این مقام «روز خبرنگار» نامید.