سبزوار- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار با بیان اینکه مطالبات خبرنگاران پیگیری مشکلات مردم و امور شهری است، گفت: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان موظف به پاسخگویی به خبرنگاران، به عنوان مطالبات بحق مردم هستند.

سیدمجتبی علوی‌مقدم روز یکشنبه در آیین تجلیل از فعالان رسانه ای این شهرستان افزود: افزایش ارتباط مدیران با مردم و رسانه ها، یکی از شاخصه های ارزیابی آنها محسوب می شود و در این راستا مسوولان موظف به پاسخگویی به رسانه و شفاف سازی امور هستند.

وی تصریح کرد: رسانه ها به عنوان پل ارتباطی مردم و مسوولان، از جایگاه والایی برخوردارند و در این مسیر پویندگی، استقلال، تقوا و اخلاق رسانه ای توام با صداقت و صبر، لازمه کار حرفه ای خبرنگاران است.

فرماندار ویژه سبزوار با اشاره به برخی مشکلات معیشتی، بیمه ای و مسکن خبرنگاران، افزود: موضوع راه اندازی شرکت تعاونی مسکن خبرنگاران در این شهرستان پیگیری می شود.

علوی مقدم با بیان اینکه خبرنگاران، سفیرانی امین و صادق هستند، تصریح کرد: فرصت های سرمایه گذاری خوبی در شهرستان سبزوار مهیا شده است که انتظار می رود رسانه ها برای جذب سرمایه گذاران این توانمندی ها را معرفی کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار نیز در این نشست گفت: این شهرستان قطب دوم رسانه‌ای خراسان رضوی پس از مشهد است، چنانکه هم اینک ۱۵ نشریه و ۱۰ پایگاه خبری در این سبزوار فعالیت می‌کنند.

رضا شجاع مقدم افزود: در سالهای اخیر مطالبه‌گری و شفافیت از سوی رسانه‌های محلی نقش مهمی در توسعه همه جانبه شهرستان سبزوار داشته است.

وی با بیان اینکه حرفه خبرنگاری جزو مشاغل سخت قرار دارد، تصریح کرد: بیمه و مسکن از مشکلات عمده اصحاب رسانه است که پیگیر رفع این مشکلات در شهرستان هستیم.  

در این آیین از فعالان عرصه رسانه شهرستان سبزوار قدردانی شد.

۱۷ مردادماه، به یاد شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا - که جان خود را در راه رسالت اطلاع رسانی فدا کرد، روز خبرنگار نام گرفته است.

هفدهم مردادماه سال ۱۳۷۷، شهید صارمی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید.