بیرجند - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: خبرنگاران نقش موثری در پاسخگویی به سوالات مردم دارند و زبان گویای مردم در انعکاس مشکلات به مسوولان هستند.

اسدالله جلال‌زاده روز یکشنبه روز یکشنبه به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی افزود: در این روز که به نام خبرنگار نامگذاری شده بر خود لازم دانستیم که با حضور در مجموعه خبرگزاری جمهوری اسلامی از تلاش و زحمات خبرنگاران این مجموعه سپاس و قدردانی داشته باشیم.

وی فعالیت خبرنگاری را شغلی فوق‌العاده سخت دانست و گفت: با توجه به اینکه طیف گسترده‌ای از آحاد جامعه از محصولی که ما کار نگهداری و تولید آن را برعهده داریم، برخوردار می‌شود، خبرنگاران ایرنا در انعکاس اخبار تخصصی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نقش موثری دارند که جای قدردانی دارد.

جلال‌زاده عنوان کرد: مجموعه ایرنا خراسان جنوبی نقش موثری در انعکاس خوب و سریع اخبار این اداره کل داشته است چرا که خبرنگاران متولی آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق به جامعه هستند.

وی با اشاره به شرایط کنونی حاکم بر جامعه در خصوص شیوع بیماری کووید ۱۹ اظهار داشت: در این حوزه نیز خبرنگاران با شرایط خاص حاکم بر جامعه و احتمال خطرات پیش‌رو در راستای رسالت خبری و آگاهی‌رسانی به روز به جامعه در تلاش هستند.

شهید "محمود صارمی" خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ به همراه دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید و به همین مناسبت شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد هر سال را به عنوان "روز خبرنگار" نامگذاری کرد.