همدان- ایرنا- رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر گفت: جمعه گذشته یک جوان ۳۵ ساله در سد کلان ملایر غرق شد که تلاش‌ غواصان و نیروهای تجسس همچنان برای یافتن جسد وی ادامه دارد.

«محمودرضا ملکی» عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پیرو تماس تلفنی در عصر روز جمعه ۱۵ مرداد با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی ملایر، خبر ناپدید شدن جوان ۳۵ ساله‌ای در سد کلان گزارش شد.

وی افزود: غواصان سازمان آتش‌نشانی بلافاصله به محل اعزام شدند و عملیات تجسس برای پیدا کردن جسد مفقود شده را آغاز کردند که با گذشت ۲ روز همچنان جسد پیدا نشده است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر ادامه داد: روز گذشته/شنبه/ عملیات تجسس با کمک غواصان از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر در سد کلان ادامه داشت و امروز نیز با کمک سازمان آتش‌نشانی شهر بروجرد عملیات تجسس توسط ۶ غواص همچنان ادامه دارد.

ملکی در تشریح این حادثه بیان کرد: این جوان ۳۵ ساله به همراه ۲ نفر دیگر با قایق بادی اقدام به قایق‌سواری در سد کلان کردند که طبق شنیده‌ها این جوان یا خود اقدام به پریدن در آب کرده و یا به داخل آب پرتاپ شده و برای رسیدن به خشکی اقدام به شنا کرده است.

وی گفت: با وزش باد قایق از کنترل این ۲ نفر خارج شده و به سمت تاج سد می‌رود و در نهایت به خشکی می‌رسد، اما جوان از همان لحظه ناپدید شده و هنوز جسد وی پیدا نشده است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر افزود: با توجه به اینکه حوزه استحفاظی ما فقط شهر ملایر است، اما تا این لحظه از هیچ تلاشی برای یافتن جسد غرق شده دریغ نکردیم.

ملکی خواستار کمک سایر دستگاه‌های مرتبط برای یافتن فرد غرق شده در سد کلان شد و افزود: علاوه بر ضرورت استقرار تیم‌های غواصی در سد کلان ملایر، منابع امور آب شهرستان باید اقدامات و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی پیش‌بینی کند.

به گزارش ایرنا؛ هفته گذشته نیز مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از جان باختن ۲ نفر طی ۴۸ ساعت در شهرستان ملایر بر اثر غرق شدگی خبر داد و گفت: در یکی از این حوادث، مرد ۴۷ ساله‌ای با سقوط در داخل گودال‌های حفر شده حاشیه یک معدن، جان خود را از دست می‌دهد و در سانحه دیگری یک پسر نوجوان هنگام شنا در سد کلان ملایر غرق شده و جان خود را از دست می‌دهد.

بر اساس همین گزارش، سال گذشته ۱۲ نفر بر اثر غرق شدگی در استان همدان جان باختند.

سد کلان ملایر با ۴۵ میلیون متر مکعب حجم آب در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر ملایر احداث شده است.