مراغه- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه با تاکید بر اینکه انتقاد سازنده همواره کارساز است، گفت: اصحاب رسانه مشکلات زیست محیطی شهرستان را به صورت واقع‌بینانه انعکاس دهند.

«غلامرضا زارع» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مراغه، افزود: رسانه‌ای شدن برخی مشکلات زیست محیطی شهرستان از جمله وضعیت پسماند و مسایل مربوط به سدعلویان می‌تواند زمینه رفع آنها را فراهم کند.

وی فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در زمینه محیط زیست را با وجود کمبود منابع مالی اجتناب‌ناپذیر خواند و اظهار داشت: اگر فعالان رسانه در زمینه فرهنگ‌سازی هم وارد میدان شوند، گام‌های اساسی در این عرصه برداشته می‌شود.

وی همچنین تغییر نگاه نسبت به محیط زیست را حیاتی دانست و بیان کرد: پیوست زیست محیطی در هر فعالیتی باید مورد توجه قرار گیرد و این امر به سیاست‌گذاری در سطح کلان نیاز دارد. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه ادامه داد: حساسیت مدیران و اقشار مختلف جامعه نسبت به مسایل مربوط به محیط زیست باید بیشتر شود و در این مسیر می‌توان از ظرفیت رسانه‌ها و سمن‌ها نیز بهره گرفت.

زارع تاکید کرد: اداره محیط زیست مراغه به عنوان نهادی ناظر در زمینه مسائل زیست محیطی همواره آماده دریافت نقدهای سازنده و کنکاش‌های رسانه‌ای است.

به گزارش ایرنا مسایل مربوط به حفاظت از محیط زیست در مراغه از اهمیت ویژه برخوردار است زیرا از یک سو باغ‌های آن مورد تهدید روزافزون سودجویان و برخی ویلاسازها قرار می‌گیرد و از سوی دیگر تخریب محیط زیست دامنه‌های جنوبی سهند، یک دغدغه بزرگ در این شهرستان به شمار می‌رود. 

اما اینها همه داستان محیط زیست در مراغه نیست و وجود منطقه فسیلی مراغه که متخصصان امر آن را بهشت فسیلی جهان می‌شناسند، ضرورت حفاظت و فعالیت‌های دیرینه‌شناسی را در این شهرستان اجتناب‌ناپذیر کرده است. 

حفاظت از رودخانه‌ها، جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی واحدهای صنعتی و حیات وحش نیز از دغدغه‌های دیگر زیست محیطی این شهرستان محسوب می‌شود.