به گزارش ایرنا؛ «محمدرضا بشری» عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این در حالیست که علاوه بر اینکه فضای مجازی نیازمند توان بیشتر است، تولید محتوای آموزشی متناسب با فضای مجازی نیز مشکلساز است.
وی افزود: در آموزش مجازی به حوزه پرورشی و تربیت دانشآموزان به عنوان آینده سازان کشور، کمتر پرداخته شد که یکی از آسیبهای این نوع آموزش بود.
مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه بسیاری از خانوادهها سال گذشته از ترس ویروس کرونا فرزندان خود را در کلاس اول ابتدایی ثبتنام نکردند، بیان کرد: با حضوری شدن آموزش و ورود این دانشآموزان به مدارس، در سالتحصیلی جدید شاهد رشد توقفی دانشآموزان این مقطع در ملایر و در دیگر شهرهای برخوردار خواهیم بود.
بشری با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا در مدت زمان کوتاهی شبکه شاد برای بهرهمندی دانش آموزان از آموزش مجازی راهاندازی شد، ادامه داد: ابتدا شبکه شاد کاستیهایی داشت که به مرور زمان و با تلاش همکاران در سطح کشور و تکیه بر علم و دانش داخل، این کاستیها برطرف و به عنوان شبکهای مهم و تاثیرگذار در حوزه آموزش و پرورش معرفی شد.
وی با اشاره به تحصیل ۴۰ هزار دانشآموز در این شهرستان گفت: در حال حاضر ۲۲ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی، ۹ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مقطع اول متوسطه و هشت هزار دانش آموز در مقطع دوم متوسطه در سطح شهر ملایر مشغول به تحصیل هستند.
مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه هیچ نهادی به اندازه آموزش و پرورش از شیوع ویروس کرونا تاثیر نپذیرفت، افزود: امسال در این شهرستان سه هزار و ۹۰۰ مورد محتوای آموزشی تولید و در شبکه شاد بازگذاری شد.
بشری همچنین برگزاری جشنواره زیبانویسی و تهیه بستههای آموزشی، برگزاری جشنواره دستسازههای آموزشی و بازی در مقطع ابتدایی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش ملایر در سالتحصیلی گذشته عنوان و بیان کرد: سال گذشته ۱۰ رتبه برتر شهرستانی و ۱۵ رتبه برتر استانی در جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد کسب کردیم.
وی توزیع یکهزار و ۱۵۰ درسنامه آموزشی بین دانشآموزان محروم، کسب سه رتبه برتر کشوری در حوزه تولید محتوا و کسب رتبه نخست گروههای آموزشی در استان را از جمله دستاوردهای حوزه آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ملایر عنوان کرد.
مدیر آموزش و پرورش ملایر همچنین به تحصیل ۵۸ درصدی دانشآموزان ملایر در مقطع دوم رشتههای تحصیلی نظری و ۴۲ درصدی دانشآموزان در رشته تحصیلی فنی و حرفهای و کار و دانش اشاره و اظهار داشت: در دوره متوسطه تعدادی وبینار با همکاری دانشگاه علامه مجلسی و نیز دانشگاه بوعلی همدان برگزار شده است.
بشری همچنین به تاثیر ۳۰ درصدی نتایج امتحانات پایه دوازدهم در قبولی دانشگاهها اشاره و کسب رتبه دوم استانی در برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه دوزادهم با ۲ هزار و ۹۰۰ دانش آموز، کسب سه رتبه برتر کشوری و ۱۵ رتبه برتر استانی در جشنواره خوارزمی، کسب چهار رتبه برتر کشوری در آزمون سفیران سلامت و کسب ۱۲ رتبه کشوری و ۱۰۵ رتبه استانی در مسابقات فرهنگی و هنری را از دیگر افتخارات آموزش و پرورش ملایر در سالتحصیلی گذشته عنوان کرد.
وی گفت: سه هزار فرهنگی شاغل و چهار هزار فرهنگی بازنشسته در شهر ملایر وجود دارد که با توجه به افزایش تعداد بازنشستگان نسبت به روند عادی، در تلاش هستیم تعدادی از این معلمان را به گردونه آموزش و پرورش به صورت نیروی حقالتدریسی بازگردانیم.
مدیر آموزش و پرورش ملایر بیشترین کمبود نیرو را در مقطع ابتدایی عنوان کرد و افزود: در پنج ماهه اول امسال مدت توقف دریافت وام فرهنگیان را از ۶ ماه به چهار ماه کاهش دادیم.
بشری از دیگر اقدامات به تجهیز درمانگاه فرهنگیان، پیگیری روند تکمیل ۲ آموزشگاه در سطح شهر و پیگیری تکمیل استخر فرهنگیان اشاره و بیان کرد: اقناعسازی والدین برای بازگشایی مدارس و آموزش حضوری در سالتحصیلی پیشرو ضروری است.
وی یادآور شد: با آغاز طرح واکسیناسیون معلمان، تاکنون ۸۰ درصد معلمان این شهرستان واکسینه شدهاند و با آمادهسازی مدارس و رعایت شیوه نامههای بهداشتی، خانوادهها هیچ نگرانی برای بازگشایی مدارس نداشته باشند.
به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۴۰ هزار دانشآموز در سه ناحیه آموزش و پرورش ملایر، سامن و جوکار است.