مراغه- ایرنا- فرماندار هشترود گفت: عملیات اجرایی طرح افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه آب شرب شهر هشترود تا ۱۰ روز آینده آغاز می‌شود.

امین امینیان روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران از غیرمجاز بودن میزان آرسنیک در آب شرب هشترود طی برخی از روزها انتقاد کرد و افزود: متاسفانه میزان آرسنیک در برخی موارد به سه تا چهار برابر حد مجاز می‌رسد.

وی اضافه کرد: به همین منظور ۷۰ کیلومتر خط انتقال، ۲۰ مخزن آب و تصفیه‌خانه‌ای در پائین دست سد کلقان احداث می‌شود تا علاوه بر آبرسانی به شهر هشترود، اهالی ۲۶ روستای مسیر نیز از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شوند.

۲۴ واحد معدنی در هشترود فعال است

فرماندار هشترود گفت: از ۶۲ واحد معدنی این شهرستان فقط ۲۴ واحد فعال بوده و چندین معدن دیگر نیز در آستانه فعال شدن است اما مواد معدنی به صورت خام از شهرستان خارج می‌شود.

امینیان افزود: همه خطرهای فعالیت در معادن فقط به خاطر ایجاد کارخانجات فرآوری و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار تحمل می‌شود و باید کارخانجات فرآوری معادن در سطح شهرستان ایجاد شود. 

وی بیان کرد: این شهرستان با دارا بودن زیرساخت‌ها و امکانات زیربنایی مناسب مانند آب، برق، گاز و نزدیکی به آزادراه و خط آهن، آماده جذب سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف است.

امینیان حلقه گمشده توسعه هشترود را گردشگری عنوان کرد و اظهار داشت: قلعه ضحاک هشترود به یک سایت گردشگری تبدیل خواهد شد و مقدمات این مهم و ثبت جهانی این سایت انجام شده است.

وی همچنین از اتمام هزار و ۲۲۰ هکتار از فاز اول پایاب سد سهند تا شهریور ماه خبر داد و افزود: این طرح با ۷۰ میلیارد تومان تکمیل شده است.

فرماندار شهرستان هشترود ضمن گرامیداشت روز خبرنگار با اشاره به وظایف خطیر خبرنگاران در اطلاع‌رسانی رویدادها، گفت: خبرنگاران از عناصر اصلی توسعه در جامعه هستند.
 وی مهم‌ترین رسالت خبرنگاران را  روشنگری، آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی در جامعه دانست و بیان کرد: خبرنگاران با تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، صداقت و دلسوزی می‌توانند نقش اساسی در توسعه پایدار جامعه خود داشته باشند و همگام با مدیران برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم تلاش کنند.

فرماندار هشترود افزود: خبرنگاری بهترین راه خدمت به مردم است زیرا آنان می‌توانند به راحتی مرزبانان آزادی و عدالت باشند. 

در این آئین از خبرنگاران شهرستان نیز تجلیل شد.