سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه کمبود نیرو نداریم، گفت: یکی از برنامه های اولویت دار در زمینه ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و بازگشایی مدارس در قالب پروژه مهر، اختصاص معلم به کلاس درس است.

به گزارش ایرنا، رشید قربانی روز چهارشنبه در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: پیش بینی می شود در آغاز سال تحصیلی جدید، کلاس های درس با حضور دانش آموزان تشکیل شود چرا که  تعطیلی طولانی مدت مدارس آسیب زا است، بنابراین تلاش می شود با واکسیناسیون معلمان و رعایت پروتکل های بهداشتی، مدارس بازگشایی و آموزش حضوری باشد.

وی افزود: در این زمینه لازم است، تمام اقدامات لازم از جمله ثبت نام به موقع دانش آموزان، اختصاص معلم به کلاس درس، ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی، سازماندهی معلمان، صدور ابلاغ و سایر برنامه‌ها با جدیت پیگیری و مدارس برای بازگشایی آماده شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اختصاص معلم به کلاس درس را اولویت اول در سازماندهی نیروی انسانی اعلام کرد و گفت: استان در زمینه نیروی انسانی به ویژه در دوره ابتدایی مشکلی ندارد، منابع انسانی کافی در اختیار قرار دارد و باید این موضوع مدیریت شود.

وی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی و ضرورت مدیریت مسوولانه امور، اظهار داشت: سازماندهی نیروهای جدید الورود و استخدامی‌ها باید در مناطق مورد نیاز به غیر از مرکز استان انجام و موضوع به دقت، سرعت و جامعیت مدیریت شود.

قربانی با اشاره به تعویق در برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تاخیر در ثبت نام و ثبت سفارش کتاب های درسی، بر مدیریت هدایت تحصیلی و ثبت نام دانش آموزان پایه دهم بر اساس اولویت های تعیین شده و پیگیری اقدامات لازم از طریق سامانه‌های مربوطه تاکید کرد. 

وی همچنین به ثبت سفارش کتاب های درسی دانش آموزان و عملکرد استان در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس گزارش های تهیه شده، تعدادی از دانش آموزان پایه های ورودی از جمله اول ابتدایی، هفتم و دهم بر اساس برنامه زمان بندی ابلاغی ، اقدام به ثبت سفارش نکرده اند که ضرورت دارد اطلاع رسانی لازم انجام شده و والدین به موقع کتاب‌های درسی دانش آموزان خود را از طریق سامانه به صورت اینترنتی ثبت سفارش دهند.

در ادامه این نشست، گزارش تحلیلی - تطبیقی از تاثیر کرونا بر نظام های آموزشی توسط رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت استان ارائه شد .