خمین - ایرنا - فرماندار خمین گفت: همکاری صنایع در قطع برق به تولید محصولات کشاورزی در بازه زمانی به بار نشستن این محصولات کمک می‌کند.

" احمد طهرانی" روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات قطع برق در خمین افزود: محصولات کشت‌های بهاره نظیر لوبیا در روزهای آتی به دست می‌آید و در مدت ۱۰ روز به بار نشستن این محصولات، قطعی برق به سمت صنایع هدایت شود.
وی با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی محصولات کشاورزی خمین بر اثر خشکسالی اظهار داشت: اگر قطعی برق در مناطق روستایی ادامه پیدا کند محصولات کشاورزی شهرستان با ۹۰ درصد کاهش مواجه می‌شوند.
فرماندار خمین گفت: هیچ‌کدام از نانوایی های مناطق روستایی این شهرستان به ژنراتور مجهز نیستند و قطع برق باید در این مناطق در یک نوبت انجام شود تا تامین نان مردم با مشکل مواجه نشود.
طهرانی تاکید کرد: خاموشی‌ها باید به اطلاع تمام مردم شهرستان برسد و برق در زمان اعلام شده قطع شود تا در زندگی روزمره و کار شهروندان مشکلی ایجاد نشود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز در این نشست گفت: مصرف برق استان مرکزی یک هزار و ۲۵۰ مگاوات است و سهمیه مصرف امروز (سه شنبه) ۷۷۰مگاوات است و حجم اضافه مصرف باید با اعمال خاموشی مدیریت شود.
" محمد اله داد" بیان کرد: وضعیت برق تا پایان تابستان سال جاری به همین شکل است.
وی افزود: اصناف حساسی نظیر نانوایی ها و مصرفی نظیر مرغداری و آبزی پروری باید خود را به ژنراتور مجهز کنند چرا که مشکل برق تا سه سال آتی در کشور وجود دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: به منظور جبران خسارت خانگی و تجاری به دلیل قطع برق، شرکت توزیع برق در حال انعقاد قرارداد با بیمه است و برای جبران خسارت کشاورزان تمهیدات و مجوزی موجود ندارد.
اله داد افزود: قطع برق صنایع موجب افزایش قیمت برخی محصولات نظیر سیمان شد.
وی، بهای پایین برق برای مصرف کننده را یکی از دلایل مهم مصرف بیش از اندازه دانست و بیان کرد: ۵۸ درصد از چاه‌های مجاز استان مرکزی اضافه برداشت از آب دارند.
در این نشست مسئولان و کشاورزان بخش کمره شهرستان خمین مشکلات خود به دلیل خاموشی‌های روزهای اخیر بیان کردند.