کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری ماه محرم بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در اجرای مراسم‌های این ماه تاکید کرد و گفت: شرایط شیوع کرونا بحرانی است و ما نباید کاری کنیم که دشمنان محرم را عامل تشدید این بیماری معرفی کنند.

به گزارش ایرنا؛ «هوشنگ بازوند» روز سه‌شنبه در نشست ستاد کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرام، اظهار داشت: پیک پنجم کرونا بسیار دشوارتر از پیک قبلی آغاز شده و کرمانشاه در پیک شرایط دشواری را سپری می کند.

وی با اشاره به شرایط جابجایی قدرت در کشور گفت: باید شرایط پیک پنجم را به شکلی مدیریت کنیم که با کمترین مشکل سپری شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به همزمان شدن موج پنجم کرونا با ایام محرم گفت: همه عاشق امام‌ حسین (ع) هستیم اما نباید کاری کنیم که دشمنان‌ عزاداری را عامل تشدید بیماری معرفی کنند.

بازوند بر ضرورت اجرای دقیق دستور العمل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: در صورتی که مدیران در اجرا و نظارت بر رعایت دستور العمل های بهداشتی کوتاهی کنند قطعا در فوت افراد ناشی از بیماری کرونا دخیل هستند.

وی با اشاره به شرایط سخت بیمارستان ها برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا اظهارداشت: اکنون سالن های غذاخوری و مساجد بیمارستان ها نیز به بخش هایی برای نگهداری از بیماران تبدیل شده اند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ضوابط اعلام شده برای برگزاری عزای محرم، گفت: مراسم های عزاداری با رعایت نکات بهداشتی اعلام شده نباید بیشتر از ۲ ساعت طول بکشند.

بازوند ادامه داد: کارگروه نظارت بر عزاداری ها و هیات های مذهبی در معاون سیاسی استانداری کرمانشاه تشکیل خواهد شد تا بر روند رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک در هیات های مذهبی اجباری است، گفت: هرگونه پذیرایی در هیات های مذهبی ممنوع است و ایستگاه های صلواتی ارائه نذورات باید جمع آوری شوند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به محدودیت تخت های بستری در کرمانشاه گفت: در صورتی که آمار بیماران بستری ناشی از کرونا به بیش از هزار و ۷۰۰ نفر برسد مجبور به برپا کردن چادر می شویم.