قم - ایرنا - مسئول کانون شاعران آئینی قم گفت:‌استقبال شایسته شاعران آئینی کشور از فراخون شعر غدیر، انگیزه‌ای برای کانون شاعران آئینی قم ایجاد کرد که این استان در همه مناسبت‌های مذهبی و انقلابی میزبان شعر آئینی کشور باشد.

به گزارش عصر سه‌شنبه روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی قم،غلامرضا فلاح در این رابطه افزود: فراخوان شعر غدیر با عنوان عید غدیر را با شور و شکوه بیشتری برگزار کنیم، مورد استقبال شاعران آئینی در سراسر کشور قرار گرفت.

بیان داشت: این فراخوان برای دریافت ۱۱۰ قطعه شعر فاخر بود که خوشبختانه بیش از ۴۰۰ قطعه شعر در قالب‌های مختلف از سوی ۱۵۰ شاعر آئینی کشور به دبیرخانه ارسال شد.

وی گفت: استادان برجسته شعر و ادب آئینی کشور از جمله  محمدعلی مجاهدی، سید علی موسوی گرمارودی، محمدجواد غفورزاده، غلامرضا ساگار،  ولی الله کلامی زنجانی و دیگر شاعران آئینی پیشکسوت و جوان با رویش‌های نو و بدیع در این فراخوان مشارکت داشتند.

مسئول کانون شاعران آئینی قم استقبال باشکوه شاعران آئینی سراسر کشور از این فراخوان را انگیزه‌ای برای تداوم اجرای این برنامه در مناسبت‌های مذهبی و انقلابی دانست و افزود: نخستین مناسبت پس از عید غدیر خم، ایام سوگواری امام حسین (ع) است، که دبیر شعر آئینی کشور برای این مناسبت هم فراخوان شعر عاشورایی داده و از شاعران آئینی سراسر کشور دعوت به‌همکاری کرده‌است.

فلاح یادآور شد: فراخوان شعر عاشورایی و سوگواره عاشورایی به‌زودی اعلام خواهد شد.