اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: آیین عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) ویاران با وفایش در ماه‌های محرم و صفر، باید به صورت دسته‌ای در محلات و با یک چهارم جمعیت برگزار شود.

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: با توجه به شرایط خطرناک کرونا و فرا رسیدن ایام محرم از تمامی مردم و هیات‌های عزاداری تقاضا می‌شود که این آیین را با یک چهارم جمعیت و در فضای روباز برگزار کنند تا از شیوع هر چه بیشتر کرونا جلوگیری شود.

وی گفت: بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خوزستان از مبتلایان کرونا کامل پر شده است و شرایط انتقال و ابتلا به ویروس کرونا دراستان بسیار خطرناک شده است به همین منظور از مردم تقاضا داریم که نهایت همکاری را با کادر درمان برای مهار زنجیره انتقال این بیماری داشته باشند.

استاندار خوزستان ادامه داد: خوشبختانه در خوزستان واکسیناسیون افراد ۴۰ سال به بالا در مقابله با کرونا در حال انجام است و با پوشش کامل واکسیناسیون مصونیت در این استان در برابر ویروس کرونا افزایش می‌یابد.

وی افزود: نشست‌های دستگاه‌های مختلف در خوزستان در این شرایط سخت کرونایی، باید با جمعیت ۱۵ نفر یا کمتر و یا به صورت اینترنتی برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز بیان کرد: سامانه‌ای برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل برای نخستین بار در کشور در  خوزستان راه‌اندازی شده است. 

کوروش مودت در ادامه با اشاره کسب ۲ رتبه تک رقمی کنکور توسط دانش آموزان خوزستان در کنکور ۱۴۰۰ افزود: همچنین در کنکور امسال ۹۷ رتبه زیر هزار را کسب کردیم که نسبت به پارسال  ۵۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در نظر داریم تا از دانش آموزانی که در کنکور امسال رتبه کسب کردند تجلیل شود که به همین منظور از استانداری و دستگاه های مربوطه درخواست تامین اعتبار را داریم.

در این نشست از کتاب زندگینامه خیر مدرسه ساز خوزستانی، زنده یاد اسفندیارپورهنگ به نام «یادگار اسفندیار» رونمایی شد.