مشهد- ایرنا- مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد گفت: با هدف پشتیبانی از بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی این شهر و برای افزایش خدمات مورد نیاز بیماران کرونایی، این بیمارستان ۱۰۰ تخت برای پذیرش بیماران کرونایی تجهیز کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، دکتر محسن محور افزود: در شرایط فعلی با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور و نیاز مبرم به افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی بیمارستان رضوی مشهد به عنوان مرکز درمانی زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، اقدام به راه‌اندازی بخش جدید با ۸۳ تخت و ۱۷ تخت با تجهیزات ویژه پزشکی کرده است.

وی ادامه داد: بیمارستان رضوی از آغاز شیوع کرونا در کشور به دستور تولیت آستان قدس رضوی در سه بخش نیروی انسانی، تجهیزاتی و همچنین پذیرش بیماران در قسمت‌های مختلف بیمارستان، همراه و یاور دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است و در یک مرحله نیز تجهیزات پزشکی جدید به ارزش ۲۰ میلیارد ریال خریداری و به دانشگاه علوم پزشکی اهدا کرده است.

مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: همچنین در کنار ساختمان‌های فاز یک و دو بیمارستان، با تغییر کاربری یکی از ساختمان های دیگر و تجهیز آن به ۲۰ تخت بیمارستانی، فضای جدید برای تزریق سرپایی آمپول "رمدسیویر" به بیماران کرونایی ایجاد شده که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می‌کند و به طور میانگین امکان ارائه خدمات به ۳۰۰ بیمار در طول شبانه‌روز را دارد.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص کرونا در شهر مشهد، یک سوم ظرفیت تخت‌های این برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی اختصاص داده شده اما به دلیل نیازهای سایر بیماران، دو سوم فضای بیمارستان برای ارائه سایر خدمات درمانی است تا مردم بتوانند با آرامش و در فضایی مجزا از بیماران کرونایی، به این بیمارستان مراجعه کنند.

مهیا شدن امکان نذر برای کمک به بیماران کرونایی

مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی هم گفت: امکان دریافت نذورات مردمی برای کمک به درمان بیماران کرونایی نیز ایجاد شده و مردم به‌ ویژه خیران و نیکوکاران می‌توانند در این پویش اجتماعی مشارکت داشته باشند.

علیرضا اسماعیل زاده افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به نشانی nazr.razavi.ir گزینه "پرداخت نذورات نقدی" را انتخاب کرده و سپس با انتخاب بخش "نذر درمان و سلامت" و گزینه "درمان بیماران کرونایی" مبلغ مورد نظر خود را به شیوه اینترنتی پرداخت کنند.

وی ادامه داد: همچنین می‌توان با شماره‌گیری کد دستوری #۸* (ستاره هشت مربع) در گوشی تلفن همراه، گزینه "درمان بیماران کرونایی" را انتخاب و در این پویش اجتماعی مشارکت کرد.

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی گفت: نذورات مردم برای کمک به بیماران کرونایی پس از جمع‌آوری در اختیار متولیان امر قرار داده می‌شود تا به بهترین شیوه ممکن مورد استفاده قرار گیرد.