تهران - ایرنا - رییس سازمان آموزش پرورش استثنایی از تایید روایی محتوایی مجموعه چک لیست غربال نوآموزان پیش از دبستان در معرض مشکلات یادگیری توسط ۲۳ نفر از متخصصین و اساتید دانشگاهی خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشست تخصصی ‌ غربال نوآموزان پیش از دبستان در معرض مشکلات یادگیری گفت: خدمات حال حاضر به دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری در قالب مراکز مشکلات ویژه یادگیری ارائه می شود و با رویکرد پیشگیرانه، شناخت نشانگان مشکلات یادگیری درنوآموزان پیش دبستانی منجر به مداخلات بهنگام توسط خانواده ها و مربیان خواهد شد.

وی افزود: مداخلات به هنگام و پیشگیرانه در پیش دبستانی موجب بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری نیز می شود.

 رییس سازمان آموزش پرورش استثنایی همچنین گفت: نحوه شناخت نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری، نحوه اجرای طرح، نحوه انجام مداخلات شناختی و توانبخشی بعد از شناسایی سه گام طرح غربال نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات یادگیری است.

حسینی توضیح داد: گام اول طرح از طریق  طراحی چک لیست پیگیری شد که این چک لیست توسط متخصصان درون سازمان تهیه شد و  به لحاظ روایی مورد تایید ۲۳ متخصص دانشگاهی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه چک لیست غربالگری نشانگان مشکلات یادگیری باید به  تایید شورای آزمون های سازمان نیز برسد،اظهار داشت: پس از تایید در شورای آزمون ها، غربالگری نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات یادگیری در پنج استان به صورت پایلوت اجرایی می شود و در سال های بعد به تمامی کشور تسری می یابد.