به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشست تخصصی غربال نوآموزان پیش از دبستان در معرض مشکلات یادگیری گفت: خدمات حال حاضر به دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری در قالب مراکز مشکلات ویژه یادگیری ارائه می شود و با رویکرد پیشگیرانه، شناخت نشانگان مشکلات یادگیری درنوآموزان پیش دبستانی منجر به مداخلات بهنگام توسط خانواده ها و مربیان خواهد شد.
وی افزود: مداخلات به هنگام و پیشگیرانه در پیش دبستانی موجب بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری نیز می شود.
رییس سازمان آموزش پرورش استثنایی همچنین گفت: نحوه شناخت نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری، نحوه اجرای طرح، نحوه انجام مداخلات شناختی و توانبخشی بعد از شناسایی سه گام طرح غربال نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات یادگیری است.
حسینی توضیح داد: گام اول طرح از طریق طراحی چک لیست پیگیری شد که این چک لیست توسط متخصصان درون سازمان تهیه شد و به لحاظ روایی مورد تایید ۲۳ متخصص دانشگاهی قرار گرفت.
وی با تاکید بر اینکه چک لیست غربالگری نشانگان مشکلات یادگیری باید به تایید شورای آزمون های سازمان نیز برسد،اظهار داشت: پس از تایید در شورای آزمون ها، غربالگری نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات یادگیری در پنج استان به صورت پایلوت اجرایی می شود و در سال های بعد به تمامی کشور تسری می یابد.