ایلام - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام از کم توجهی برخی شهرداران استان در فضاسازی شهری و تبلیغات محیطی ماه محرم در معابر وخیابان ها انتقاد کرد.

حجت الاسلام محمد فتاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وضعیت کرونا و قرار گرفتن در پیک‌ پنجم تاکید این سازمان در محرم امسال فضاسازی تبلیغی و رسانه ای است اما برخی شهرداری ها در این زمینه همکاری مطلوب نداشته اند.

وی از توزیع ۱۰۰ هزار قلم پرچم، پوستر و ماسک بین ادارات تبلیغات اسلامی ۱۲ شهرستان استان خبر داد و گفت: این اقلام برای استفاده در محافل عزاداری ماه محرم بین هیات های مذهبی استان توزیع خواهد شد.

وی اظهار داشت: محافل عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی توسط ۶۰۰ هیات مذهبی در سراسر استان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام فتاحی یادآور شد: بر اساس دستورالعمل وزارت کشور برگزاری محافل در فضاهای مسقف باید دارای فاصله شش متری تا سقف بوده و در ایلام دو مکان شامل مصلی و مسجد جامع این شرایط را داشته و مابقی محافل در ۲۰ مدرسه و در فضای باز برگزار می شود.

وی با ذکر اینکه برخی هیات ها نیز در خیابان محافل عزاداری را برگزار می کنند، گفت: با توجه به قرار گرفتن در پیک کرونا تبلیغاتی برای دعوت از حضور مردم در این محافل اعلام نشده و افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای نباید در این آیین ها حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین از ظرفیت فضای مجازی نیز استفاده شده و محافل عزاداری ۳۰ هیات مذهبی بصورت آنلاین از شبکه های اجتماعی پخش می شود و مردم می توانند بصورت مجازی در این محافل حضور داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام تاکید کرد: سلامت عزاداران حسینی در اولویت قرار دارد و بر اساس هماهنگی انجام گرفته با هلال احمر در هیات های شاخص استان تیم سلامت هلال احمر مستقر شده و سوگواران‌ مورد تب سنجی قرار می گیرند.