اهواز - ایرنا - رییس مرکز بهداشت غرب اهواز از مراجعه روزانه یک هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز بهداشتی ۱۶ ساعته در این منطقه خبر داد.

دکتر مهران احمدی بلوطکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سیر مراجعه به مراکز منتخب و مراجعه به بیمارستان‌های اهواز افزایشی بوده که لازم است مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را سرلوحه کارشان قرار دهند.

وی افزود: در شرایط موجود کرونایی، هر شخص با بروز هرگونه علامت بیماری، باید خود را یک بیمار فرض کند و به سرعت خود را قرنطینه کند تا خدای نکرده بیماری به دیگران منتقل نشود.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به برگزاری آیین‌های سوگواری ماه محرم گفت: بیماری در کمین است لذا از شهروندان درخواست داریم در برگزاری آیین‌های ماه محرم پروتکل‌های بهداشتی  و از جمله ماسک زدن و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: نوع دلتا کرونا بسیار مسری‌تر از نوع‌های قبلی بوده و مردم باید این موضوع را جدی بگیرند. بیشتر افرادی که به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند به صورت خانوادگی درگیر کرونا شدند به همین دلیل لازم است که از دورهمی خانوادگی و تردد غیرضرور در سطح شهرها پرهیز کنیم.

احمدی بلوطکی گفت: روند واکسیناسیون با سرعت خوبی در حال انجام بوده و بیش از ۱۶۰ هزار دز واکسن تاکنون در غرب اهواز تزریق شده است؛ انتظار داریم واجدان شرایط هر چه سریع تر نسبت به دریافت واکسن خود اقدام کنند.

هم اکنون ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.