کرمانشاه- ایرنا- فرماندار سنقر و کلیایی بر لزوم همراهی و توجه جدی مردم به صرفه‌جویی در مصرف آب تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون تامین آب شرب ٣٠ روستای این شهرستان به صورت سیار انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، «غلامرضا مرتضوی» عصر چهارشنبه در جلسه مقابله با تنش آبی شهرستان در فرمانداری، افزود: در مساله تامین آب شرب، در برخی از روستاها نیازمند کمک و همراهی مردم هستیم و به طور قطع با صرفه جویی و مدیریت مصرف آب بسیاری از مشکلات این حوزه حل خواهد شد.  

فرماندار سنقر و کلیایی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که مشکلات را در تامین آب شرب بیشتر می‌کرد قطعی برق و در پی آن خاموشی پمپ های آب بود که در این زمینه تمهیداتی در نظر گرفته شد تا مشکل آب شرب به حداقل ممکن برسد.  

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی به علت کاهش بارندگی های فصلی طبیعتا دچار مشکلاتی بودیم که خوشبختانه با وجود سد های شهرستان این مشکلات به حداقل ممکن رسید.  

مرتضوی همچنین افزود: امسال خوشبختانه با وجود خشکسالی میزان تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی بیش از ۵٠ هزار تن بود که در این شرایط رقم مطلوب و خوبی است.

وی از کشاورزان خواست رعایت الگوی کشت را به جهت مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب را مورد توجه قرار دهند.

سنقر و کلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.