همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای مجتمع‌های آبرسانی روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: طی سال‌های گذشته سهم ملایر در احداث مجتمع‌های آبرسانی از ۱۶ مجتمع در استان همدان، تنها یک مورد بود که در این زمینه حق این شهرستان به خوبی ادا نشده است.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام «احد آزادیخواه» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: روز گذشته /چهارشنبه/ در دیدار با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مصوبه‌های خوبی برای اجرای طرح‌های تعمیر و تجهیز در قالب «تک روستایی» و اجرای مجتمع‌های آبرسانی روستایی این شهرستان اتخاذ شد.

وی افزود: در این دیدار مصوب شد ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به مجتمع‌های آبرسانی علی آباد دمق، کریم آباد، واشان و کهکدان تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ اختصاص یابد که این اعتبار جدای از اعتبارات تخصیصی به مجتمع‌های آبرسانی روستایی شهرستان است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم بیان کرد: افزون بر این هفت میلیارد تومان اعتبار نیز توسط دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به مجتمع‌های آبرسانی روستایی ملایر اختصاص داده شد که در مجموع امسال ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای این مجتمع‌ها مصوب و اختصاص داده شد.

حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: در این نشست همچنین درباره روستاهایی که به صورت «تک روستایی» بوده و زیر نظر آب و فاضلاب اداره نمی‌شوند، تصمیماتی اتخاذ شد.

وی گفت: در همین رابطه مقرر شد آمار روستاهایی که علاقه‌مند هستند زیر نظر آب و فاضلاب روستایی اداره شوند، به تفکیک توسط شورای اسلامی روستا احصا و صورت جلسه و توسط بخشدار تایید و برای شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ارسال شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مهندس جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این دیدار قول مساعد داد برای حدود پنج هزار نفر که ۱۵ روستای این شهرستان را شامل می‌شود، طرح‌های مورد نظر آب و فاضلاب همچون تعمیر و تجهیز و اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب صورت گیرد.

حجت الاسلام آزادیخواه افزود: همچنین برای مجتمع آبرسانی واشان با ۱۸ روستای زیر پوشش درخواست اعتبار ۲ میلیارد تومان و برای چندین روستا و شهر جوکار اعتباراتی را از مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور درخواست کردیم که مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش ایرنا؛ معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر پیش از این از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان از بودجه سال‌جاری این شهرستان به حوزه آب و فاضلاب خبر داد و گفت: در بودجه امسال این شهرستان از منابع مختلف، ۵۰ میلیارد تومان به حوزه آب و فاضلاب اختصاص داده شد که برای اجرای ۶ مجتمع آبرسانی، تک روستایی و اجرای طرح در ۶۵ روستا هزینه می‌شود.

بر اساس این گزارش، شهرستان ملایر دارای تنها یک مجتمع آبرسانی روستایی بود که سال گذشته مجتمع آبرسانی روستایی علی آباد دمق افتتاح شد و مجتمع آبرسانی سد کلان نیز در مرحله پایانی است و تعداد مجتمع‌های آبرسانی روستایی در این شهرستان از یک مجتمع به هشت مجتمع افزایش یافته است.