بجنورد-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: شمار قربانیان کرونا در استان ۲ رقمی شده و در شبانه روز گذشته ۱۲ نفر از مبتلایان به این ویروس فوت و ۱۷۸ بیمار جدید بستری شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی سیداحمد هاشمی روز پنجشنبه اظهار داشت: اکنون ۷۳۵ بیمار با علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد موارد ابتلا و بستری بقدری افزایش یافته که دیگر تخت خالی وجود ندارد و وضعیت بیمارستان های استان در حالت بحرانی است.

وی افزود: همچنان شاهد رفتار های پرخطری از سوی مردم مانند نزدن ماسک و عدم رعایت پروتکل  ها و حضور در تجمعات و دورهمی ها هستیم که باعث شده اکثر موارد ابتلا بصورت خانوادگی باشد.

 هاشمی اظهار داشت: اکنون ظرفیت تخت های بیمارستانی اختصاص یافته به کرونا در استان تکمیل شده، بیمارستان صحرایی در بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد دایر است.

وی گفت: وضعیت شیوع کرونا در استان بحرانی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: در کنار رعایت همگانی پروتکل ها، دیگر ادارات و نهادها هم باید براساس تصمیمات ستاد کرونا، به وظایف نظارتی خود جدی تر بپردازند.

اکنون ۹۰ درصد از تخت های بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد به کرونا اختصاص یافته و تکمیل است. 

بخش هایی از بیمارستان امام علی(ع) در مرکز استان هم به کرونا اختصاص یافته است. 

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شده است.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند؛  این میزان فوتی از ابتدای مردادماه تاکنون نیز ۸۹ نفر بوده است.

بر اساس آخرین فهرست اعلام شده رنگ‌بندی شهرها از نظر شیوع ویروس کرونا، رنگ کرونایی ۶ شهرستان‌ بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، گرمه و فاروج در وضعیت قرمز و شهرستان های رازو جرگلان و جاجرم  نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفته است.