تبریز - ایرنا - مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز(تسکین) گفت: این موسسه ۱۰۰ درصد از هزینه درمان کودکان سرطانی زیرپوشش خود را بدون توجه به وضعیت معیشتی خانواده‌های آن‌ها تامین می‌کند.

جواد میلانی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به افزایش هزینه های درمان کودکان مبتلا به سرطان افزود: در این راستا این موسسه با عارضه یابی در خصوص بخش های اصلی هزینه درمان کودکان مبتلا به سرطان، اقدام به تامین ۱۰۰ درصد هزینه های مربوط به دارو، شیمی درمانی، بستری و رادیوتراپی کودکان تحت پوشش این موسسه بدون توجه به شرایط و وضعیت معیشتی خانواده های آنان کرده است.

وی با بیان اینکه هرگونه وقفه در معالجه و درمان کودکان مبتلا به سرطان جبران ناپذیر است، اظهار داشت: هرگونه وقفه در تامین هزینه های چهار بخش فوق می توانست در درمان این کودکان وقفه ایجاد کند.

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز( تسکین) گفت: هزینه های درمانی مشمول تمامی فرآیندهای مربوط به تشخیص تا درمان کودکان مبتلا به سرطان مانند سونوگرافی، رادیوتراپی، شیمی درمانی، بستری و پیوند بوده که زیر چتر حمایتی این موسسه قرار دارد.

میلانی، تامین هزینه اسکان و رفت و آمد میهمانانی که برای درمان کودکان سرطانی خود به تبریز می آیند و توزیع اقلام بهداشتی مانند ماسک، زیرانداز، دستمال کاغذی و پوشاک بهداشتی کودکان نیازمند را از جمله خدمات ارایه شده از سوی این موسسه برای کودکان سرطانی و خانواده های آن ها اعلام کرد. 

وی یادآوری کرد: ارایه خدمات درمانی و حمایتی این موسسه با هدف کاهش دغدغه های خانواده های کودکان مبتلا به سرطان و کمک به بهبود هرچه سریع تر این کودکان انجام می شود تا خانواده ها تمرکز خود را به درمان کودکان خودشان معطوف کنند.

۵۳ کودک مبتلا به سرطان تحت پوشش این موسسه در سال ۹۹ از بند بیماری نجات یافتند

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز( تسکین) گفت: در سال گذشته ۴۱۴ کودک مبتلا به سرطان زیر پوشش این موسسه قرار داشتند که از این تعداد ۵۳ کودک پس از دریافت خدمات درمانی، قطع درمان شده و از این بیماری نجات یافتند، متاسفانه ۲۵ کودک نیز فوت کردند و درمان بقیه کودکان همچنان ادامه دارد.

میلانی، ادامه داد: در سال ۹۸ نیز ۴۴۲ کودک مبتلا به سرطان تحت پوشش این موسسه بودند که از این تعداد ۶۴ کودک قطع درمان شده و بهبود یافتند و متاسفانه ۲۰ کودک نیز فوت کردند.

وی با اشاره به بروز تورم بالا در جامعه در سال ۱۴۰۰ و ایجاد مشکلات مالی برای افراد جامعه، اظهار داشت: درصد حمایت این موسسه از کودکان مبتلا به سرطان تحت پوشش شناور بوده و ثابت نیست و در برخی موارد میزان حمایت های مالی آن از این افراد تا ۱۰۰ درصد نیز افزایش می یابد تا هزینه ای بر خانواده های آنان تحمیل نشود.

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز( تسکین) گفت: این موسسه در سال ۹۸ حدود ۱۵ درصد از هزینه های درمان کودکان مبتلا به سرطان تحت پوشش را تامین می کرد که این میزان در سال ۹۹ به ۳۰ درصد و در سال ۱۴۰۰ به ۴۵ درصد رسیده است.

میلانی، افزود: در سال ۹۹ این موسسه برای درمان کودکان مبتلا به سرطان تحت پوشش خود ۹۵۰ میلیون تومان و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۵۷۰ میلیون تومان برای درمان این کودکان پرداخت کرده است.

وی با اشاره به شعار سازمانی این موسسه مبنی بر اینکه « سرطان تسکین می خواهد»، یادآوری کرد: این تسکین می تواند در قالب های مختلف از سوی سازمان ها، شرکت ها، فروشگاه ها، موسسات، رسانه ها و افراد خیر برای کمک به کودکان مبتلا به سرطان ارایه شود.

۹۸ درصد کودکان تحت پوشش این موسسه مبتلا به سرطان خون هستند

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز( تسکین) گفت: هم اکنون حدود ۹۸ درصد از کودکان سرطانی تحت پوشش این موسسه مبتلا به سرطان خون بوده و بقیه سرطان ها ۲ تا سه درصد را به خود اختصاص داده اند.

میلانی، ادامه داد: بر اساس اطلس جامع سرطان، عمده عوامل موثر در رشد بیماری های سرطانی در کشور مربوط به مسایل ژنتیکی، محیط زیست و تغذیه بوده و روند ابتلای کودکان به سرطان از ۱۱۰ مورد در سال ۸۹ به بیش از ۴۰۰ مورد در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وی اظهار داشت: اگر آمار کودکان مبتلا به سرطان روند افزایشی داشته باشد این موسسه قادر به پاسخگویی به جامعه هدف خود نخواهد شد و نیاز است تا با فرهنگ سازی « مسوولیت اجتماعی» در جامعه، سازمان ها، شرکت ها، فروشگاه ها، کارخانجات و سایر بخش های درآمدی جامعه بخشی از درآمد خود را به حمایت از موسسات درمانی و حمایتی اختصاص دهند تا آن ها نیز بتوانند خدمات مطلوبتری را به افراد تحت پوشش خود ارایه کنند.

موسسات درمانی و حمایتی برای ارایه خدمات مطلوب به افراد تحت پوشش خود نیاز به درآمد ثابت دارند

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز( تسکین) با بیان اینکه دغدغه اصلی موسسات درمانی و حمایتی در جامعه تامین هزینه های مالی است، گفت: با توجه به اینکه این موسسات در طول سال بدون تعطیلی فعالیت می کنند برای ارایه خدمات مطلوب به افراد تحت پوشش خود به درآمد آنی و لحظه ای نیاز نداشته بلکه به درآمد ثابت نیاز دارند تا براساس آن هدف گذاری و اقدامات لازم را انجام دهند.

میلانی، افزود: هم اکنون بیشترین درآمد این موسسه از طریق واریزی های نقدی خیران به حساب های موسسه تامین می شود و بخش دیگر درآمدها از قلک های بهاری مربوط به عموم مردم است که در خانواده و محیط کار پر و به این موسسه برگردانده می شود و دیگری قلک های مربوط به فروشگاه ها و مکان های بزرگ تر و قلک های سازمانی که در سازمان ها و فرودگاه تبریز مستقر هستند، تامین می شود.

وی بنرهای تبریک و تسلیت را از دیگر منابع درآمدی این موسسه اعلام و یادآوری کرد: با شیوع کرونا تعداد مجالس ترحیم و تسلیت و مراسم های تبریک و تهنیت کاهش یافت و میزان درآمدهای این موسسه با افت شدید مواجه شد ولی با ادامه این روند اهدای هزینه های مراسم های ترحیم و چاپ کارت های عروسی حاوی نقاشی کودکان سرطانی بخشی از هزینه های این موسسه را جبران کرد.

میلانی، ادامه داد: طرح «بازیافت زندگی» از دیگر منابع درآمدی این موسسه بوده و در آن مردم با جمع آوری مواد بازیافتی و تحویل آن ها از طریق درگاه مخصوص این طرح، هزینه درآمد ناشی از بازیافت این مواد به حساب موسسه واریز می شود.

وی برگزاری نمایشگاه های مختلف مانند نقاشی کودکان سرطانی را از دیگر منابع درآمدی این سازمان اعلام کرد و اظهار داشت: پرسنل سازمان ها، ادارات، شرکت ها و کارخانجات مختلف با انجام مسوولیت اجتماعی خود می توانند چهار رقم آخر حقوق خود را به کودکان مبتلا به سرطان اختصاص دهند و اداره کل هواشناسی استان در این زمینه پیشقدم شده است.

موسسه «تسکین» ۴۵ دستگاه تخت بیمارستانی مجهز مناسب کودکان سرطانی خریداری کرده است

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز( تسکین) گفت: این موسسه تنها موسسه تخصصی استان و تبریز در حوزه کودکان سرطانی بوده و فعالیت رسمی خود را در سال ۱۳۹۳ آغاز کرده است.

میلانی، افزود: این موسسه از سال ۱۳۹۳ تا اوایل مرداد ۱۳۹۸ با توجه به شرایط بخش خون و آنکولوژی (سرطان‌شناسی یا تودینه‌شناسی) بیمارستان کودکان تبریز اقدام به تامین زیرساخت های مورد نیاز و تجهیز آن جهت درمان کودکان مبتلا به سرطان کرد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر کودکان مبتلا به سرطان استان، کودکان استان های اردبیل، آذربایجان غربی و کردستان نیز از این امکانات برای درمان بهره مند می شوند، اظهار داشت: پس از افتتاح ساختمان جدید خون در بیمارستان کودکان تبریز، این موسسه با کمک خیران ۴۵ تخت بیمارستانی مجهز مناسب کودکان مبتلا به سرطان برای این بیمارستان خریداری کرد و اقدام به کمد بندی اتاق های بخش خون و آنکولوژی این بیمارستان، راه اندازی آشپزخانه و اتاق بازی و تهیه هودهای شیمی درمانی و ایجاد محفظه های مناسب برای نگهداری از این هودها و عدم نفوذ گازهای شیمی درمانی به بخش انجام داد.

میلانی، با اشاره به نقش اساسی ۲ فاکتور امکانات درمانی و دسترسی به این امکانات در زمان مناسب در درمان بیماران مبتلا به سرطان، ادامه داد: از مرداد سال ۹۸ با همکاری و امضای تفاهمنامه با موسسه محک، موسسه تسکین اقدام به تامین هزینه های درمانی کودکان مبتلا به سرطان کرد و به صورت پله ای از ۱۵ درصد در سال ۹۸ به ۴۵ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است.