اراک - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: نخستین بار در این استان ۷۲ آشپزخانه اطعام و احسان حسینی به‌منظور تهیه و طبخ غذای گرم در ایام ماه محرم دایر شد.

«مجید مومنی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای فعالیت این آشپزخانه‌ها در استان پیش‌بینی شده که ۱۳۰ میلیارد ریال آن توسط خیران استان و ۱۲۰ میلیارد ریال از سوی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور به استان اختصاص داده است. 

وی اظهار داشت:اعتبار کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور برای کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا است که به سرپرستان خانوار در قالب طرح مومنانه پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: غذای طبخ شده در آشپزخانه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)در اختیار مددجویان این نهاد، فقرا، نیازمندان و افراد نیازمند معرفی شده توسط نهادها توزیع می‌شود.

مومنی افزود: ۱۵۶ مرکز نیکوکاری استان نیز افراد نیازمند را برای دریافت نذری معرفی می کند که در مجموع تا پایان اربعین حسینی افراد نیازمند استان چند نوبت غذا دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: ۱۲ هزار سرپرست خانوار  برای گرفتن کمک امسال به کمیته امداد استان مراجعه کردند که  چهار هزار و ۷۶۷ سرپرست آن در اراک بوده است درحالی که ارایه خدمات به مددجویان به شکل الکترونیکی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت:۱۵۰ هزار سرپرست خانوار زیر پوشش خدمات این نهاد در استان قرار دارند که سه هزار سهمیه کمک به آنان تخصیص داده شده است.

مومنی افزود: طرح اطعام حسینی با هدف تهیه، طبخ و توزیع غذای گرم با کمک خیران و مراکز نیکوکاری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درسطح استان اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: مردم نیک اندیش استان در راه کمک به نیازمندان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و در رزمایش گسترده مواسات و همدلی در قالب طرح های «اطعام مهدوی» در ماه مبارک رمضان و «اطعام علوی» در روز عیدغدیر خم مشارکت  خوبی داشتند و امید است در طرح «اطعام و احسان حسینی» در ماه های محرم و صفر نیز با این نهاد  همراه باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: خیران می‌توانند برای مشارکت در طرح اطعام حسینی و اهدای نذورات خود به نیازمندان به صورت غیرحضوری اقدام کنند.

مومنی افزود: با شماره گیری کد مهربانی #۰۸۶*۸۸۷۷* و واریز وجوه نقدی به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۱۴ وجوه خیران دریافت و به دست نیازمندان می‌رسد.

۸۸ هزار و۷۷۶ نفر در قالب ۵۰ هزار خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره‌مند هستند.