اصفهان- ایرنا- رییس اداره بهزیستی نجف آباد گفت: پنج هزار نفر از اهالی این شهرستان در یک سال اخیر آموزش‌های مهارت سلامت روان را در ۵۰۰ جلسه کارگاه آموزشی فراگرفتند.

علیرضا قناعتکار روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کارگاه‌های آموزشی سلامت روان برای خانواده‌ها و افراد جامعه به منظور توانمندسازی مردم برابر آسیب‌های اجتماعی و تهدیدهای روزهای سخت کرونا تشکیل شده است.

وی بیان کرد:  همچنین ارائه خدمات آموزشی علاوه بر حوزه اجتماعی به صورت تخصصی برای جوانان قبل از ازدواج اجرا می‌شود و همه زوج‌های جوان نیز مشاوره ژنتیک و مشاوره قبل از ازدواج به صورت رایگان بهره می‌برند.

رییس اداره بهزیستی نجف آباد آگاهی بخشی در جامعه را شاه کلیدِ پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و  گفت: آگاهی بخشی روز افزون خانواده‌ها و افزایش مهارت‌های اجتماعی نیاز امروز جامعه است که رسانه‌ها در این خصوص همکار سازمان بهزیستی باشند.

قناعتکار افزایش سواد رسانه ای،آگاه بودن به فضای مجازی و آموزش صحیح را از الزامات شرایط موجود برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: اداره بهزیستی آماده ارائه خدمات آموزشی در سطح محلات، مدارس و مساجد است.

وی توانمندسازی بیشتر مددجویان این نهاد را مورد تاکید قرار داد و گفت: آموزش مددجویان و آگاهی بخشی افراد جامعه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضرورت دارد و اداره بهزیستی نجف آباد برای جامعه تحت حمایت خود در قالب ۱۲ مرکز روزانه و شبانه روزی با ظرفیت ۹۹۰ نفر فعالیت می‌کند.

رییس اداره بهزیستی نجف آباد اضافه کرد: در یک سال گذشته بیش از هزار مورد کمک ماهانه، بیش از ۲ هزار مورد مساعد درمانی و کمک تعمیر مسکن به مددجویان ارائه شده است  و با حمایت دولت مستمری مددجویان این نهاد ۲ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی همچنین از افتتاح مرکز سلامت، تکمیل سامانه تصمیم برای مشاوره رفع اختلافات خانوادگی زوجین و افتتاح مرکز «دی آی سی» برای نجات و درمان معتادان در نجف آباد خبرداد و گفت : خانواده ها  لازم است که برای فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی بخشی در جهت پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی از خدمات مشاوره ای این اداره به ویژه بخش مشاوره ژنتیک و مشاوره های قبل از ازدواج بهره مند شوند.

در شهرستان نجف آباد بیش از پنج هزار نفر تحت پوشش اداره بهزیستی هستند.

نجف آباد با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.