دزفول- ایرنا- رئیس مرکز بهداشت دزفول با اشاره به شروع پیک جدید کرونا در این شهرستان گفت: تعداد مراجعه بیماران کرونایی دزفول به مراکز درمانی سه برابر افزایش یافته است.

محمدعلی شفیعی‌نیا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این تعداد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی حدود ۱۲۰ نفر بود که اکنون با ورود به پیک پنجم به ۳۵۰ نفر رسیده است. 
وی ادامه داد: همچنان بین ۴۰ تا ۵۰ درصد تست‌های کرونای گرفته شده از مردم در دزفول مثبت است و روند شیوع افزایشی است.
رئیس مرکز بهداشت دزفول درخصوص شلوغی مراکز تجمیعی واکسیناسیون نیز گفت: باوجود اطلاع رسانی گسترده، مردم بدون اخذ نوبت به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند همین امر موجب شلوغی و ازدحام و اعتراض شهروندان می‌شود.
شفیعی‌نیا افزود: برخی افراد نیز در سامانه مربوطه ثبت نام می کنند ولی منتظر دریافت پیامک جهت نوبت دهی نمانده و به مراکز مراجعه می کنند که همین امر هم موجب شلوغی و بی‌نظمی می‌شود.
رئیس مرکز بهداشت دزفول اظهارداشت: برخی شایعات مبنی بر پذیرش افراد سنین زیر ۶۲ برای واکسیناسیون در فضای مجازی منتشر شده بود و همین امر باعث مراجعه افراد به مراکز واکسیناسیون شد.

وی افزود: طی ۲ روز گذشته ۲ مرکز واکسیناسیون دیگر در دزفول اضافه شده و اکنون چهار مرکز، واکسیناسیون را برعهده دارند که طبق برنامه ریزی انجام شده در روزهای آینده نیز ۲ مرکز دیگر افزوده خواهد شد.
شفیعی‌نیا گفت: سهمیه واکسن و ظرفیت نیروهایی که در مراکز واکسیناسیون هستند مشخص است و خدمات بیش از حد توان نیز ارائه می‌شود لذا از شهروندان درخواست می شود برای جلوگیری از هرگونه بی‌نظمی، تجمع و ازدحام طبق مقررات ابتدا ثبت نام و پس از دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. 
وی ادامه داد: ابتدا مرکز شهید رجایی برای تزریق دز دوم واکسن کرونا در دزفول مشخص شده بود ولی به علت بی‌توجهی برخی افراد به قوانین اکنون همه مراکز دز دوم واکسن کرونا را تزریق می‌کنند. 
شفیعی‌نیا از مردم خواست هنگام عزاداری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از هرگونه مسافرت، تجمع و دورهمی خودداری کنند زیرا کرونا دلتا قدرت انتشار بیشتری دارد.

وی افزود: تاکنون ۱۰۰ هزار دز واکسن کرونا در دزفول تزریق شده که از این تعداد ۸۰ هزار دز اول و ۲۰ هزار دز دوم بودند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول با بیان اینکه هیچگونه کمبود واکسن نداریم، گفت: دانشگاه علوم پزشکی دزفول در بین دانشگاه‌های کل کشور درخصوص واکسیناسیون کرونا رتبه دوم را کسب کرده است.
دزفول در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد.