شیراز- ایرنا- استاندار فارس، با اشاره به مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر تعطیلی ۶ روزه در سراسر کشور گفت: این تصمیم با هدف قطع زنجیره کرونا گرفته شده و تمام دستگاه‌های اجرایی مکلفند دانشگاه علوم‌ پزشکی استان و حوزه سلامت را در جهت پیشگیری از شیوع بیشتر و درمان کرونا یاری کنند.

به گزارش ایرنا، عنایت‌الله رحیمی، روز شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در شیراز افزود: چنانچه علوم ‍پزشکی به هرگونه امکاناتی اعم از ساختمان و مکان، خودرو یا نیرو نیاز پیدا کند تمام دستگاه‌ها موظفند که بدون اغماض هر یک از این امکانات را که در اختیار دارند در اختیار این مجموعه قرار دهند.
وی، از دانشگاه علوم‌ پزشکی هم خواست که با جدیت پیگیر تامین دارو و سرم برای قرار دادن آنها در اختیار داروخانه‌ ها و بیمارستان‌ها باشد.
او اظهار داشت: البته در این زمینه تاکنون با هماهنگی اعضای شورای تامین استان و دادستانی، اقدامات مناسبی برای آزادسازی محموله‌های دارویی از گمرکات صورت گرفته است.
استاندار فارس گفت: شرایط باید به گونه‌ای باشد که مردم برای دریافت واکسن نیاز به حضور چندین ساعته در صفوف طولانی و فشرده نداشته باشند و در کوتاه ترین زمان ممکن واکسن خود را دریافت کنند و در مقابل مردم نیز نسبت به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی جدیت و اهتمام لازم را داشته باشند.
رحیمی، ضمن قدردانی از کوشش‌های شبانه روزی کادر درمانی استان افزود: امروز کادر درمان استان به واسطه تشدید کرونا و افزایش تعداد مبتلایان فشار بسیاری را متحمل شده که امیدواریم طی روزهای آتی و با بهبود شرایط از این فشار کاسته شود.
او ادامه داد: کاهش میزان رعایت دستورالعمل‌ها سبب شده که در سراسر کشور و از جمله استان فارس شاهد افزایش تعداد جان باختگان باشیم که این اتفاق بسیار متاثر کننده و نگران کننده است و برای قطع این روند و بهبود شرایط ضرورت دارد که رعایت دستورالعمل‌ها با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.
استاندار فارس از دانشگاه‌های علوم ‌پزشکی استان خواست که از تمام ظرفیت‌های درمانی دولتی و همچنین بخش خصوصی برای رسیدگی به وضعیت مبتلایان بهره ببرد و در صورت نیاز این موضوع از طریق شورای تامین به بیمارستان‌های خصوصی ابلاغ خواهد شد تا تمام امکانات خود را برای بستری بیماران کرونایی در اختیار دانشگاه علوم ‌پزشکی قرار دهند.

روند تخصیص بودجه در جهت رفع مشکلات باشد
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تخصیص بودجه باید بر مبنای شاخص‌ها و به ‌گونه‌ای باشد که بتواند حرکتی متوازن را برای رفع مشکلات، هدف قرار دهد.
رحیمی، با اشاره به طرح‌های آبرسانی استان هم گفت: آبرسانی باید به شکل ویژه پیگیری شود و نقدینگی لازم در اختیار آبفای استان و آبفای شیراز به ویژه در زمینه آبرسانی به مناطق روستایی و عشایری قرار گیرد.
وی، در خصوص تامین تسهیلات ‍پروژه‌های ماده ۵۶ هم گفت: مدیران عامل بانک‌هایی که پروژه‌های عمرانی در حوزه وظایف آنها تعریف شده، زمینه را برای پیشرفت هرچه سریعتر این طرح‌ها فراهم کنند.
او افزود: انتظار ما از دستگاه‌های متولی صدور جواز تاسیس هم این است که این موارد  را تا رسیدن به مرحله بهره‌برداری پیگیری کنند و  اجازه ندهند عده‌ای قانون را دور بزنند.

نظارت بر ساخت و سازهای محدوده اراضی زراعی تشدید شود
استاندار فارس، همچنین از شهرداری‌ها، امور اراضی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و فرمانداری‌ها خواست که در زمینه ساخت ‌و سازهای داخل محدوده و خارج از محدوده بر روی اراضی زراعی و فاقد کاربری نظارت خود را تشدید کنند.
رحیمی افزود: جای سوال است که چرا با وجود تاکید مکرر هیچ یک از این دستگاه‌ها در این باره اقدامی نکرده‌اند؟
وی افزود: در منطقه گویم در حاشیه جاده که فاقد کاربری است ساخت ‌و ‌سازهای بدون مجوز آغاز شده و ادامه دارد، اما به خوبی پیگیری نشده و ما این موضوع را به عنوان قصور محسوب می‌کنیم و دستگاه‌های متخلف باید بدون اغماض به تخلفات و بازرسی معرفی شوند.
استاندار فارس در همچنین با اشاره به سخنان رئیس‌جمهوری مبنی بر رسیدگی جدی به مشکلات مردم گفت: این مساله همچون گذشته باید در دستور کار باشد و مدیران با جدید این موضوع را پیگیری کنند.
رحیمی، همچنین خواستار رسیدگی به مساله قطعی برق و مشکلات ناشی از آن به ویژه در مناطق جنوبی استان از سوی متولیان امر شد.
وی، همچنین بر لزوم کوشش ویژه برای تامین آب آشامیدنی به‌ ویژه در روستاها و اتمام پروژه‌های نیمه ‌تمام در این حوزه شد.