شهرکرد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت:‌ سهم این استان از تسهیلات مشاغل خانگی کشور در سال‌جاری ۴۳۰ میلیارد ریال تعیین و مشخص شده است.

حفیظ الله فاضلی شامگاه شنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:‌ این میزان تسهیلات به نسبت برابر برای پرداخت به متقاضیان واجد شرایط در اختیار بانک‌های رفاه کارگران و توسعه تعاون قرار گرفته است.

وی افزود: در سال گذشته پنج هزار و ۵۹۱ فقره پرونده مربوط به تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری با احتساب سهم نهادهای حمایتی در چهارمحال و بختیاری به ارزش پنج هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال به بانک‌های عامل استان ارسال شد.

فاضلی تصریح کرد: از این تعداد پنج هزار و ۴۶۶ فقره پرونده به ارزش چهار هزار و ۲۰۴ میلیارد ریال در بانک‌های عامل مصوب، پنج هزار و ۴۵۵ فقره پرونده به مبلغ سه هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال عقد قرارداد و در نهایت پنج هزار و ۴۵۳ فقره پرونده به ارزش سه هزار و ۷۲۲ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی یادآور شد: در مدت شیوع ویروس کرونا ۱۳ هزار و ۸۸۵ متقاضی در استان به‌منظور دریافت تثبیت اشتغال و ایجاد اشتغال جدید برای ۱۷ هزار و ۷۹۷ نفر نام‌نویسی کردند که یک‌هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال برای ۹ هزار و ۶۳۵ فقره پرونده تثبیت اشتغال و ایجاد اشتغال جدید برای ۱۳ هزار و ۲۰۵ نفر پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، در سال گذشته سهم چهارمحال و بختیاری از تسهیلات مشاغل خانگی ۶۰ میلیارد ریال بود که با تلاش‌های انجام شده در استان ۶۵ میلیارد ریال جذب شد.