تبریز- ایرنا- خبرنگاران تعدادی از خبرگزاری‌های مستقر در تبریز به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین (ع) از خوان نعمت امام رضا (ع) متنعم شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، خبرنگاران ایرنا، ایسنا و فارس در قالب طرح سفره رضوی مفتخر به اطعام از خوان نعمت امام هشتم(ع) شدند و در فضایی آکنده از معنویت و بانگ صلوات، پرنده دلشان را مسافر مشهد الرضا و کربلا کردند به این ترتیب دست اندرکاران رسانه در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی عشق خود را به ایمه اطهار(ع) نشان دادند.  

در این مراسم که در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز  ۲ تن از خادمان آستان قدس رضوی نیز حضور داشتند به لطف قدومشان بوی حرم امام رضا(ع) به استشمام می رسید، در برنامه یاد شده پس از آیین پیشواز و بدرقه، خبرنگاران نسبت به هشتمین امام همام و سرور و سالار شهیدان ادای احترام کردند.  

دبیر مرکز ارتباطات، رسانه و فضای مجازی نمایندگی آستان قدس رضوی آذربایجان شرقی در این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: کارگران فصلی،  کودکان کار،  نیروهای راهنمایی و رانندگی،  پرسنل و پزشکان بیمارستان های کرونایی،  غسالخانه ها و گورکن ها،  رفتگرها،  تاکسی رانان،  سالمندان،  رانندگان اتوبوس های درون شهری،  دستفروش های شهری،  خانواده شهدا به خصوص شهدای مدافع سلامت و حرم،  کمپ های ترک اعتیاد و زندانیان نیز در برنامه های جداگانه از سفره امام رضا(ع) اطعام می شوند و تحت پوشش طرح قرار می گیرند.  

مهدی لطفی اظهار کرد: این اطعام ها در قالب طرح سفره رضوی تا ۱۳محرم به طور روزانه در تبریز ادامه می یابد.  

وی افزود: طرح سفره رضوی در روز تاسوعا در حضور جانبازان ناحیه دست و جانبازان بدون دست هشت سال دفاع مقدس به یاد ساقی دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) در تبریز برگزار می شود.  

وی همچنین با اشاره به ضرورت نهادینه کردن فرهنگ اطعام در جامعه و ترویج فرهنگ رضوی، اظهار کرد: هر کس می تواند به نام امام رضا(ع) این فرهنگ را ترویج دهد و در این ارتباط نقش رسانه ها بی بدیل است.  

لطفی ادامه داد: طرح سفره رضوی به طور مشارکتی توسط هیات عاشقان باب الحوایج، هیات علمدار کربلای تبریز و مرکز ارتباطات، رسانه و فضای مجازی آستان قدس رضوی مشهد اجرا می شود.