خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: حمید سجادی گزینه پیشنهادی وزارت متبوع از سوی رییس جمهوری، تخصص کافی برای برطرف کردن موانع موجود را دارد.

حشمت الله امان‌ الهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امید است سجادی از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد چرا که نظر ما به عنوان یک کارشناس ورزشی این است که تجربه و تخصص کافی را دارد.

وی افزود: جامعه ورزش نیز معتقد است باید در هر پستی از این وزارتخانه افرادی از جنس ورزش در راس کار قرار گیرند و سجادی نیز فردی است که قهرمان ملی کشور بوده است، تجربه حضور در المپیک را دارد و در بازی‌های آسیایی عنوان قهرمانی را کسب کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: سجادی چندین سابقه مدیریتی در حوزه ورزش دارد و گزینه مناسبی است که امیدواریم از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد و بتواند جامعه ورزش را نسبت به شرایط موجود موفق و متحول تر کند.

امان الهی ادامه داد: گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان با راهکارهای ورزش آشنا است و چالش ها را به خوبی مدیریت می‌کند چرا که تجربه کافی دارد و  امید می رود با حضور او در راس این وزارتخانه، موانع برطرف شود.

وی با بیان اینکه سجادی از تحصیل کرده‌های حوزه ورزش است تصریح کرد: رشته تخصصی او سه هزار متر بامانع بود که مدال طلای قهرمانی آسیا در سال ۱۹۹۱ کوالالامپور، چهار مدال برنز قهرمانی آسیا و یک مدال نقره در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک را کسب کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان اظهار کرد: سجادی در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون همراه با حسین شایان و در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا تنها نماینده دو و میدانی ایران بود،در المپیک بارسلون در رشته پنج هزار متر زمان ۱۴ دقیقه و چهار ثانیه و ۵۴ صدم ثانیه و در سه هزار متر با مانع، عملکرد هشت دقیقه و ۳۶ ثانیه و ۸۷ صدم ثانیه را به جا گذاشت.

امان الهی گفت: گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در المپیک آتلانتا در دو ۱۰ هزار متر شرکت و با زمان ۲۹ دقیقه و ۲۲ ثانیه و ۴۰ صدم ثانیه رکورد جدیدی را برای ایران ثبت کرد، همچنین در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۴ هیروشیما در رشته های یکهزار و ۵۰۰ متر و سه هزار متر بامانع شرکت کرد و در هر ۲ ماده به مقام چهارم رسید.

رییس‌جمهوری چهارشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ لیست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان قوه مقننه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.