اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: با شیوع موج پنجم کرونا، امسال در ایام محرم و به دستور ستاد کرونا دسته‌روی عزاداری نداریم.

به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با ادای احترام به همه هیات های مذهبی، مسئولان برگزار کننده، مداحان و روحانیون اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود از همه مردم و هیات های مذهبی تقاضا داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و برگزاری مراسم در فضای آزاد و حداکثر به مدت یک و نیم ساعت، مراقب سلامتی خود و دیگران باشند.
وی افزود: بیمارستان های اصفهان بیش از این برای بستری، تخت ندارد و مسائل متعددی برای ارائه خدمت وجود دارد که از همه عزاداران تمنا دارم دستور العمل های متعدد، مصوبات و بیانات رهبری را مد نظر قرار دهند.
استاندار اصفهان تصریح کرد: ما مراسم عزاداری در فضای بسته نداریم و در خواست شده مراسم عزاداری در فضای باز با رعایت دستورهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.
وی با تاکید بر اینکه ما امسال دسته‌روی عزاداری نداریم، اظهار داشت: مردم باید با عزم جدی در رعایت پروتکل های بهداشتی، مراسم سوگواری امسال را برگزار کنند.
رضایی گفت: همچنین درخواست داریم نذرهای ماه محرم با هدف کمک به مراکز درمانی به منظور پیشگیری و مقابله با کرونا و تامین سلامتی مردم هزینه شود.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: از اصناف خواسته شده است تا با مدیریت و استفاده از روش های الکترونیکی و آنلاین (برخط) برای فروش محصولات و ارائه خدمات تا جای ممکن از تجمع و تردد مردم جلوگیری شود و جدیت لازم برای رعایت پروتکل‌ها مد نظر قرار گیرد.
رضایی با اشاره به اینکه  واکسیناسیون با هر واکسنی باید سریعا انجام شود، افزود: برای کمبود تخت های بیمارستانی نگران هستیم و تلاش ما این است که کمتر بیمار بستری داشته باشیم و به وظیفه اخلاقی خود عمل کنیم.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار و اطلاعات موجود، آمار کرونا روز به روز در اصفهان در حال افزایش است بطوریکه رسیدن تعداد بستری بیماران کرونایی به بیش از سه هزار نفر، بخش درمان استان را در مرز شکنندگی قرار داده است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در زمان حاضر حدود سه هزار و ۲۰۰ بیمار دارای علایم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و حدود ۴۰۰ نفر آنها بدحال هستند.