شهرکرد -ایرنا- معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون در این استان ۱۹ موقوفه برای عزاداری امام حسین (ع) یا عزاداری مرتبط با محرم وقف شده است.

حجت‌الاسلام علی مهرابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از این تعداد موقوفات۲ موقوفه در شهرستان فارسان، ۲ موقوفه در بروجن و ۱۵ موقوفه در شهرکرد ثبت شده است،افزود: درآمد این موقوفات همه ساله در ماه محرم و صفر متناسب با نیات واقفان هزینه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وقف یک حرکت عظیم فرهنگی است، افزود:  در استان موقوفاتی با نیت عزاداری حسینی، تعزیه‌خوانی سیدالشهداء و طبخ اطعام و مراسمات روضه‌خوانی ثبت شده که در حقیقت پشتوانه اقتصادی مراسمات و برنامه‌های مربوط به عزاداری سیدالشهدا(ع) است.

مهرابی گفت: از محل نیات موقوفات مرتبط غیر مقید به مکان در استان، در سال‌های گذشته توانستیم در موکب‌های راهپیمایی اربعین هم به زائران امام حسین(ع) خدمت‌رسانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه هدف از موقوفات حسینی تقویت باورهای دینی و تبیین قیام عاشورا است، افزود: طرح "بصیرت عاشورایی" در بقاع متبرکه شاخص استان در ماه محرم برای برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) و اجرای امینانه نیات واقفان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح با هدف تبیین اهداف قیام عاشورا برای نسل امروز و استفاده از ظرفیت‌های بقاع متبرکه برای اجرای ویژه برنامه‌های محرم و صفر و اجرای نیات واقفان اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون سه هزار و ۷۰۰ رقبه در استان ثبت شده است.