سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: بیشترین آسیب در بحران کرونا به بخش فرهنگ و هنر و به ویژه هنرمندان وارد شد و از این قشر همه‌جانبه باید حمایت شود.

به گزارش ایرنا، فرشید فلاح روز یکشنبه در آیین معرفی سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تاکید کرد: فعالان بخش فرهنگ و هنر و هنرمندان در این دو سال ایام بسیار سختی پشت سر گذاشتند و این بخش به شدت نیازمند حمایت است.

وی با اشاره به تعطیلی مجتمع های فرهنگی، گالری ها، سالن های نمایش و فعالیت های هنری بر اثر مسایل کرونا ادامه داد: بخش های فرهنگ و هنر و جامعه هنری در این ایام با مشکلات جدی روبرو هستند و شرایط کار کردن برای آنها بسیار سخت بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به سختی شرایط کار هنرمندان در این شرایط و مشکلات جدی در کشور و استان، بر ضرورت جلب رضایت هنرمندان به عنوان یک هدف مهم تاکید کرد و افزود: معاونت های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با همکاری و تلاش مضاعف برای توسعه فعالیت های فرهنگی هنری در این استان اقدام کنند.

فلاح، معاونت های فرهنگی و رسانه ای و نیز هنری و سینمایی را دو بال اصلی فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار سایر فعالیت های معرفی کرد و گفت: عمده فعالیت های این اداره کل در امور مختلف سینمایی، نمایشی، آموزشگاههای آزاد هنری، و هنرستان هنرهای زیبا، بر دوش معاونت هنری و سینمایی قرار دارد.

وی با بیان برخی از فعالیت ها و اقدامات معاونت هنری و سینمایی، بر ضرورت همکاری و تعامل معاونت های مختلف این اداره کل برای توسعه فعالیت های فرهنگی هنری در جامعه تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خواستار تلاش بیشتر برای برون سپاری فعالیت های فرهنگی هنری به انجمن ها و موسسه های فرهنگی هنری شد.

در این نشست که معاونان توسعه مدیریت و منابع و نیز فرهنگی و رسانه ای، قائم مقام مدیرکل و کارشناسان معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان حضور داشتند، با تجلیل از فعالیت های ابوالفضل دلارام، امیرهوشنگ باهنر به عنوان سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان معرفی شد.

برچسب‌ها