مهاباد- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۶ میلیارد ریال توسط شهروندان برای حمایت از نیازمندان این شهرستان جمع آوری شده است.

حسین خضری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کمک ها در قالب اکرام ایتام، زکات، صدقات، مراکز نیکوکاری، کمک‌های مومنانه و سایر سر فصل‌ها جمع آوری و در بخش های مختلف هزینه شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری ۶۰۸ میلیون از محل صدقات، ۴۹۶ میلیون ریال از محل اکرام، ۳۱ میلیارد ریال از محل زکات، ۴۳ میلیارد ریال از محل مراکز نیکوکاری و ۳۶ میلیارد ریال از محل اعیاد مختلف جمع آوری شده که به ترتیب ۲۱، ۴۰، ۱۱، ۳۷ و ۸۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزاش داشته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد اظهار داشت: سال گذشته نیز در مجموع ۱۹۲ میلیارد ریال توسط شهروندان به این نهاد کمک شده بود که نسبت به سال قبل از آن ۸۰ درصد افزایش داشته است.

خضری با اشاره به افزایش مراکز نیکوکاری مهاباد هم بیان کرد: از سال ۱۳۹۷ تا امروز تعداد مراکز نیکوکاری شهرستان از یک به ۱۲ مرکز افزایش یافته که پنج مرکز به صورت تخصصی در زمینه خاص از جمله بیماری و اشتغال فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: امسال با تامین هزینه پیوند و درمان ۲ نفر از مستمندان توسط مراکز نیکوکاری از مرگ حتمی آنان جلوگیری شده است.

خضری همچنین با اشاره به خدمات جدید کمیته امداد در جمع‌آوری کمک‌های مردمی بیان کرد: برای سرعت عمل در جمع‌آوری کمک‌های مردمی، خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق کد #۰۴۴۱۰ *۸۸۷۷ * و شماره تلفن ثابت ۰۹۶۸۸۷۷ پرداخت یا با ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۸۸۷۷ کمی‌های نقدی خود را واریز کنند.

پنج هزار و ۲۴۰ خانوار مهابادی هم‌اکنون با ۱۲ هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.