تبریز- ایرنا- استاندار آذربایجان شرقی گفت: ضروری است مجتمع های پزشکی از مرکز شهر تبریز به سایر نقاط منتقل شوند تا از بار ترافیکی داخل شهر کاسته شود.

محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در دیدار با اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی تبریز اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان با شیوع کرونا در کشور فداکارانه به وظایف خود عمل کردند.
وی با بیان اینکه مردم ما مردم حق شناسی هستند و قدر این خدمات را می دانند، ادامه داد: با گذشت زمان مشخص می شود که بلای بسیار بزرگی را با فداکاری کادر درمان سپری کردیم.
پورمحمدی گفت: دانشگاه های علوم پزشکی تبریز، مراغه و سراب در این دوران خدمات بسیار خوبی ارائه دادند و امیدواریم پیک پنجم را نیز به زودی سپری کنیم.
وی با اشاره به انتقاد های صورت گرفته در گذشته نسبت به اقدامات عمرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: در دوران کرونا همین ساخت و سازها باعث شد تا در استان در پذیرش بیمار با مشکل و کمبود جا و تخت مواجه نشویم .
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نظام پزشکی جزو قدیمی‌ترین نهادهای مدنی کشور است، افزود: مشاغل مختلف با شکل گیری نهادهای مدنی می توانند به خوبی مسائل و موضوعات مجموعه خود را پیگیری و احصا کنند.
وی اظهار کرد: در زمان کنونی به دلیل اینکه مردم به سلامتی خود بیش از پیش توجه می کنند، مسئولیت سخت و سنگینی بر عهده پزشکان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه گفت: امسال انتخابات هیئت مدیره نظام پزشکی تبریز با ۳۰% مشارکت بیشتر نسبت به دوره های قبل برگزار شد.
محمد حسین صومی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان مجری انتخابات وظیفه برگزاری را برعهده داشت و نظارت بر انتخابات بر عهده هیئت نظارت بود.
وی ادامه داد: در استان آذربایجان شرقی ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر عضو نظام پزشکی هستند.