سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: صنایع کوچک کە با هزینە اندک ایجاد شده و نقش بی‌بدیلی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، بهترین گزینه برای رشد و توسعه صنعتی استان است.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا شامگاه یکشنبه در پیامی به مناسبت هفتە حمایت از صنایع کوچک اظهار داشت: صنایع کوچک می‌تواند نقش بی‌بدیلی در تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید ایفا کند، بنابراین با در نظر گرفتن مجموع شرایط، اقتضائات جغرافیایی، مرزی بودن و فرصت های صادراتی موجود بهترین گزینە برای رشد و توسعە صنعتی استان کردستان بە شمار می رود کە باید مورد توجە همگان قرار بگیرد.

در ادامه این پیام آمده است: " صنایع کوچک و متوسط بیش از ۹۰ درصد صنایع و ۵۲ درصد اشتغال کشور را بە خود اختصاص دادە است کە بیش از هر چیز حکایت از جایگاە و نقش مهم این صنایع در توسعە و رونق اقتصادی دارد.

در سال‌های گذشتە تلاش کردیم در کنار اقدامات مهم عمرانی، بخش کشاورزی و تامین زیرساخت های مورد نیاز، با جلب حمایت بانک ها و ایجاد شهرک های صنعتی جدید حرکتی در جهت افزایش تولید و رونق صنایع کوچک و متوسط بوجود بیاوریم و امیدوارم این رویکرد در سالیان پیش رو نیز تداوم یابد.

اینجانب فرارسیدن هفتە حمایت از صنایع کوچک را بە تمام تلاشگران و صنعتگران عرصە کار و تولید تبریک و تهنیت عرض کردە و سلامتی همە شما بزرگواران را از درگاە ایزد بخشایندە طلب می‌کنم."

از سال ۱۳۹۳ به مناسبت پنجاهمین سالروز تأسیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و بنا به تصویب شورای فرهنگ عمومی، ۲۱ مرداد در تقویم رسمی کشور به‌عنوان «روز حمایت از صنایع کوچک» نامگذاری شده است.