تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس از بررسی‌های برنامه های وزرای پیشنهادی اقتصاد، آموزش و پرورش، اطلاعات، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش بامداد دوشنبه خبرنگار ایرنا، روح الله نجابت در توضیح  نشست کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با وزیران  پیشنهادی اقتصاد، آموزش و پرورش، اطلاعات، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت:  محمد رضا آشتیانی وزیر پیشنهادی دفاع در جلسه کمیسیون ضمن بیان رویکردها و اولویت ها برای ایجاد تحول در وزارت دفاع، تقویت بنیه دفاعی مبتنی بر توان داخلی را  مهمترین برنامه های خود عنوان کرد.
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس افزود: وی بر جنبه های صیانتی و حفاظتی از  سرمایه های مادی و معنوی و حفاظت از نیروهای توانمند وزارت دفاع تاکید کرد؛ سابقه  روشن آشتیانی در وزارت دفاع و ستاد کل نیروی‌های مسلح ، گویای اشراف وی بر حوزه های دفاعی کشور در سطوح مختلف بود. 
وی ادامه داد: تقویت و توسعه ظرفیت های تولیدی و  جنبه های صنعتی وزارت دفاع  مبتنی بر دانش بومی مورد توجه اعضای کمیسیون قرار گرفت و نمایندگان  نیز با تاکید بر حمایت جدی از توان وزارت دفاع جمع بندی مثبتی از وی داشتند.

بهبود مجوزهای کسب و کار وعده خاندوزی به نمایندگان

نجابت در خصوص بررسی برنامه های خاندوزی، به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد در کمیسیون متبوعش، ادامه داد: داشتن برنامه روشن و شفاف  در حوزه‌های مختلف اقتصاد با توجه به مشکلات کشور،  از نقاط قوت وی محسوب می شود. همچنین در حوزه بانک ها، مالیات، صدور مجوزهای کسب و کار ،شفافیت،  ارتقا بهره‌بری دارایی ها تحت نظر دولت، بیمه، اصلاحات در محیط کسب و کار، اصلاح نظام گمرک و فعال کردن ستاد اقتصادی دولت در جهت هماهنگی بین دستگاهی از جمله اولویت‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد بود. 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: خاندوزی  وعده بهبود ٢٠ درصدی مجوزهای کسب و کار را به نمایندگان داد؛ این در حالی است که اولویت‌های کوتاه مدت ۶ ماهه و چهار ساله از سوی وی مطرح شد و می‌توان گفت جمع بندی کمیسیون نسبت به وزیر پیشنهادی اقتصاد مطلوب و مثبت بود.

ایده های باغ گلی در تامین منزلت فرهنگیان شفاف است

نجابت در خصوص بررسی برنامه‌های گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش، گفت: ابتدا سوابق حسین باغ گلی در حوزه تعلیم و تربیت مورد بررسی قرار گرفت؛ همچنین وی اعتقاد دارد تلفیق تجربه  فعالیت در مجتمع آموزشی و فعالیت در دانشگاه می‌تواند گره گشای چالش های آموزش و پرورش باشد.
وی ادامه داد: در کمیسیون موضوع تعلیم و تربیت رسمی و غیررسمی مورد بحث قرار گرفت که بر این اساس وی اعتقاد داشت تلفیق دغدغه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش همراستا با دیگر متولیان عرصه فرهنگ می تواند سبب جهت دهی و هدایت اذهان کودک و نوجوان شود.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس افزود:  ایده های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت شفاف‌تر از مسائلی مانند تامین منزلت فرهنگیان بود.

نظر کمیسیون به وزیر پیشنهادی ارتباطات مثبت بود

نجابت درباره سخنان وزیر پیشنهادی ارتباطات، تصریح کرد: عیسی زارع پور در هشت سرفصل اقدام به ارائه برنامه‌های قابل سنجش با معیارهای کمی کرد.  
وی افزود: حکمرانی دیجیتال و تعاملات بین المللی، دولت هوشمند و تحول دیجیتال، شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت های ارتباطی، تنظیم مقررات حوزه  ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد دیجیتال و غیره از جمله مسائل مطرح شده بود.
نحابت اظهار کرد: با توجه به تجارب گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات، به نظر می‌رسد وی شایستگی خود را پیش از این نشان داده است و اقبال کمیسیون از برنامه‌های وی قابل مشاهده بود.

مقابله با نفوذ اولویت وزیر اطلاعات است

نماینده مردم شیراز با اشاره به برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات، اظهار کرد: نکات و دغدغه‌های نمایندگان شفاف مطرح شد و سید اسماعیل خطیب نیز اولویت‌های کاری خود را بیان کرد.
وی گفت: اولویت داشتن مقابله با نفوذ و مبارزه با مفاسد اقتصادی، اصلاح برخی از نظامات برای مقابله با نفوذ، ارتباط سازنده و تعامل مستقیم با دیگر جوامع اطلاعاتی کشور، پرهیز از موازی کاری، کمک به تولید به عنوان چشم بینای نظام برای مانع زدایی، تعامل و همکاری با کمیسیون برای اصلاح  قوانین حوزه امنیتی و اطلاعاتی و تلاش برای ارتقاء و تقویت بدنه متخصص و کارآمد وزارت اطلاعات و غیره از جمله برنامه‌های مدنظر حجت الاسلام خطیب بود.