گناباد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در شهرستانهای زیرپوشش این دانشگاه (گناباد و بجستان) به صورت نگران کننده در حال افزایش است.

دکتر جواد باذلی روز دوشنبه در جلسه  ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در گناباد با اشاره به افزایش روزافزون تعداد بستری شده‌ها و مبتلایان به کرونا در گناباد و بجستان افزود: بطور متوسط ۱۲۰ تا ۱۳۰ تست مثبت و ۱۵ نفر بستری جدید کرونایی در این شهرستانها ثبت و تحت درمان قرار می گیرند و ۸۰ سرم جدید رمدسیویر به بیماران تزریق می شود.

وی با اشاره به آماده سازی ۱۴۰ تخت برای بیماران کرونایی در بیمارستان علامه بهلول گنابادی ادامه داد: ظرفیت این بیمارستان در حال تکمیل شدن است و باید چاره اساسی اندیشید و از توان دیگر بخشها در این زمینه بهره گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: کادر درمان بیمارستان اعم از پزشکان و پرستاران به صورت ۲۴ ساعته  کار می کنند و با وجود خستگی بسیار از هیچ تلاشی برای ارایه خدمات مطلوب به بیماران دریغ نمی کنند.

وی با اشاره به انجام ۲۳ هزار و ۷۴۷ تست پی.سی.آر کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در گناباد و بجستان افزود: نتیجه تست ۱۲ هزار و ۸۶۰ نفر در این شهرستانها تاکنون مثبت بوده که به صورت سرپایی یا بستری در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.

دکتر باذلی ادامه داد: از مجموع ۳۰ هزار و ۴۸۶ دوز واکسن کرونا که طی چند ماه گذشته به افراد واجد شرایط و گروههای هدف در شهرستانهای گناباد و بجستان تزریق شده است ۲۲ هزار و ۲۱۱ مورد مرحله نخست و بقیه مربوط  به مرحله دوم بوده است.

فرماندار گناباد هم گفت: به دنبال تشدید محدودیتهای کرونایی و ممنوعیت تردد از سایر استانها به خراسان رضوی ۶۰۰ خودرو دارای پلاک سایر مناطق در ورودی های این استان  از استانهای جنوبی و محدوده  شهرستان گناباد  طی چند روز گذشته بازگردانده  شدند.

حامد قربانی با اشاره به ممنوعیت عزاداریهای محرم در اماکن  سربسته و دسته  روی در معابر عمومی در شرایط شیوع ویروس کرونا افزود: حفظ سلامت عمومی خط قرمز و اولویت نخست ما است و در این زمینه با هیچ فردی تعارف نداریم و با هر کدام از متولیان هیاتها و ایستگاههای صلواتی که موازین پیشگیرانه و پروتکلهای بهداشتی را  رعایت  نکنند بدون اغماض برخورد شده و در مرحله نخست تذکر کتبی داده شده و در مرحله  بعدی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: باید از توان معتمدان و همیاران سلامت و داوطلبان جمعیت هلال احمر برای اقناع افکار عمومی در رعایت پروتکلهای بهداشتی بهره  گرفت.

فرماندار گناباد همچنین خواستار اجرای طرح شهید سلیمانی و بهره گیری از ظرفیت  سپاه و بسیج برای بیماریابی و کمک به آسیب دیدگان کرونا شد و  بر بهره گیری بیشتر از زیرساختهای الکترونیکی ادارات و بانکها به خصوص در تعطیلی سراسری پیش رو طی هفته جاری تاکید کرد.

هم اکنون ۵۶ بیمار کرونایی در بیمارستان بهلول گنابادی بستری هستند. ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون جان ۳۱۹ شهروند را در گناباد و بجستان گرفته است.  

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه نیز در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ فعال است.

بیمارستان دوم تخصصی درمان بیماران کرونایی در گناباد نیز با ظرفیت ۶۰ تخت دهه فجر سال گذشته در شهر بیدخت این شهرستان به بهره برداری رسیده و پذیرای بیماران مبتلا به کروناست.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ۲ بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی به بیش از ۱۳۰ هزار نفر در شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات ارائه می‌کند.
مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.