تهران - ایرنا- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه توانایی وزیر پیشنهادی نفت و آشنایی سیدجواد اوجی با حوزه وزارت نفت،  گفت: اوجی در سازمان‌ها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی مرتبط با نفت و انرژی کار کرده و در مدارج و رده‌های مختلف مدیریتی مرتبط کارنامه قابل قبولی دارد و سلامت و پاکدست است.

«سید کریم حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره صلاحیت، توانایی، سابقه اجرایی، علمی و برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت، اظهار کرد: آقای اوجی با توجه به شاخص هایی که در نمایندگان در نظر دارند، گزینه قابل قبولی برای تصدی وزارت نفت است و عمر کاری خود را در حوزه نفت گذرانده است.

وی اضافه کرد: وزیر پیشنهادی نفت فازغ التحصیل دانشگاه نفت است و در مناطق نفتی مسئولیت‌هایی در همین حوزه و در استان خوزستان داشته است. علاوه بر این مدارج علمی و اجرایی مختلف مرتبط با حوزه نفت و گاز را طی کرده و با نفت آشنا است.

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه شاید بتوان گفت برای اولین بار است که یک نفر از بدنه وزارت نفت به عنوان وزیر پیشنهاد شده است، گفت: اوجی تجارب موفقی را در حوزه نفت به ویژه در توسعه میادین نفت و گاز کشور دارد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون با بیان اینکه وزیر پیشنهادی نفت سابقه مدیرعاملی شرکت گاز کشور را دارد، اظهار کرد: وزیر پیشنهادی نفت نسبت به کارکنان به این دلیل که از ابتدا در این وزراتخانه حضور داشته، آشنایی کامل دارد.

 وی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته در حق مدیران با سابقه و متعهد و کارکنان نفت و کسانی که به شکل قراردادی مشغول کار هستند اجحاف شده است، از این جهت یک وزیر آشنا به این حوزه می‌تواند به خروج از این وضعیت کمک کند.

حسینی با بیان اینکه اوجی در مدارج و رده‌های مختلف مدیریتی خدمات و کارنامه قابل قبولی دارد، گفت: سلامت و دست‌پاکی اوجی برای همه ثابت شده است و در نشست هایی که با وزیر پیشنهادی نفت داشتیم این تعهد را در او دیدیم که از مدیران بدنه نفت برای تحقق برنامه‌های خود بهره ‌خواهد برد.

وی با اشاره به اهتمام وزیر پیشنهادی نفت به نیروی انسانی بدنه وزارت نفت گفت: در برنامه هایی که اوجی ارائه داد اعتدال را در مشی او مشاهده کردیم.امیدوارم نمایندگان مجلس به او اعتماد کنند  و با برنامه ای که ارائه کرده، تغییرات و توسعه مدنظرش محقق شود.

این نماینده مجلس درباره نظر نمایندگان استان خوزستان نسبت به وزیر پیشنهادی نفت گفت: به اتفاق ۱۰ نفر از نمایندگان مجلس روز شنبه با او جلسه داشتیم. بحث‌های چالشی و جدی در خصوص خوزستان با آقای اوجی داشتیم. او را مسلط، مشرف و آشنای به مسائل خوزستان یافتیم.

به گفته عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، اوجی معتقد است هر سرزمینی که در آن فعالیت نفتی صورت می‌گیرد باید از عواید و منافع ناشی از صنعت نفت بهره ببرد. همین انتظار هم می رود. چون هم تحصیلات وی در خوزستان بوده و مراحل ابتدایی مدیریتی او هم از این استان آغاز شده است.