تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی از برنامه فوری گزینه پیشنهادی بهداشت و درمان در کنترل بحران کرونا در کشور با نگاه جدی‌تر به تامین واکسن و قرنطینه در جلسه کمیسیون خبر داد.

روح‌الله نجابت روز سه‌شنبه در توضیح نشست کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس به خبرنگار ایرنا در رابطه با حضور عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کمیسیون، گفت: برنامه فوری وی در شرایط حاضر کنترل بحران کرونا در کشور با نگاه جدی‌تر به تامین واکسن و قرنطینه است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس افزود: گزینه پیشنهادی بهداشت و درمان همچنین تاکید داشت که به هر حال باید در کنار تولید داخلی، واردات واکسن سرعت بیشتری بگیرد به نحوی که ۶۰ میلیون جمعیت هدف منهای اطفال زیر ۱۲ سال در کوتاه‌ترین زمان ممکن واکسینه شوند.

نجابت در ارتباط با تامین نیروهای متخصص گروه علوم پزشکی تصریح کرد: گزینه پیشنهادی بهداشت و درمان ضمن تاکید بر حفظ کیفیت آموزش این نیروها، بر استفاده از حداکثر ظرفیت موجود در کشور نظر داشت و امید است این موضوع را در برنامه‌های وزارتخانه مدنظر قرار بدهد.

وی درباره استفاده از نیروهای تمام وقت در عرصه مدیریت وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد: عین‌اللهی موافق بود که افرادی که مسئولیت می‌گیرند باید به طور تمام وقت در خدمت دانشگاه باشند و قول داد وضعیت موجود را بررسی مجدد کند. همچنین بر حمایت از اساتیدی که در دانشگاه‌ها به صورت تمام وقت فعال هستند تاکید داشت.  

نماینده مردم شیراز و ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان در جلسه کمیسیون قول پیگیری و تجدیدنظر در جهت توجه به مسائل مربوط به شرایط سخت کاری دستیاران و کارورزان علوم پزشکی، به خصوص دستیاران تخصصی که از طرفی سختی کارشان بسیار بالاست و همچنین بار عمده خدمت در بیمارستان‌های دولتی بر دوش آنهاست اما با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشورمان در حال حاضر، حق‌الزحمه آنان به نحوی است که این نخبگان در تامین حداقل شرایط زندگی دچار مشکل اساسی هستند را هم داد.