مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: با راه اندازی ۲ داروخانه شبانه روزی جدید در این شهرستان تعداد داروخانه‌های شبانه روزی فعال به چهار باب افزایش یافت.

بهاالدین حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با هدف سهولت دسترسی بیماران و مردم به خدمات دارویی در طول شبانه روز و با پیگیری های انجام گرفته، با راه اندازی سه داروخانه شبانه روزی در سطح شهرستان از طرف دانشگاه علوم پزشکی ارومیه موافقت به عمل آمد.

وی اظهار داشت: برای ۲ داروخانه درمانگاه "خاتم الانبیا" و "شهرک کارمندان" مجوز راه اندازی داروخانه صادر شده و داروخانه جامی به عنوان داروخانه سوم در حال تکمیل مدارک خود جهت اخذ مجوز راه اندازی داروخانه شبانه روزی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: قبل از این ۲ داروخانه شبانه روزی بیمارستان و بعثت فعال بود و بیماران و مردم می بایست از نقاط مختلف شهر و روستا فواصل طولانی را برای دریافت خدمات دارویی  طی می کردند ولی در حال حاضر تعداد داروخانه های شبانه روزی فعال در شهرستان به چهار داروخانه در سطح شهر افزایش یافته و مشکل دسترسی مردم به خدمات دارویی آسان تر شده است.

حسینی اضافه کرد: شرایط فعالیت داروخانه شبانه روزی به صورت تمام وقت ملزم به حضور مسوول فنی (داروساز) بوده و در این مراکز در طول ساعات شبانه روز باید ۲ یا سه داروساز به صورت فعال حضور داشته باشند.

به گزارش ایرنا، مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود و با ۳۰۱ تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند.