اردبیل-ایرنا-نماینده پارس آباد،بیله سوار و اصلاندوز مغان گفت: سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی کارآمدترین وزیر دولت سیزدهم است و رای بالایی از مجلس می‌گیرد.

عباس جهانگیرزاده روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: ترکیب کابینه دولت سیزدهم در مجموع قابل دفاع است و در این میان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی هم در بین وزرا موفق‌ترین و کارآمدترین وزیر پیشنهادی دولت می‌باشد.

وی اضافه کرد:سوابق و تجربه کاری وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بالا است و طی بازدیدی که از استان‌های مختلف در کمیسیون کشاورزی بعنوان رییس کمیسیون داشته از تمام ظرفیت و     کاستی‌های بخش کشاورزی  آشنا است.

جهانگیر زاده با بیان اینکه ساداتی‌نژاد بالاترین رای را از نمایندگان مجلس می‌گیرد، اظهار کرد: وی دارای برنامه بوده و برای بخش‌های مختلف کشاورزی برنامه‌های کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت دارد و به یقین تحول بزرگی را در بخش کشاورزی ایجاد خواهد نمود.

نماینده پارس آباد،بیله سوار و اصلاندوز مغان با بیان اینکه بهره‌وری کشاورزی در سال های اخیر پایین آمده است، افزود: تامین نهاده‌های کشاورزی ، افزایش تولیدات داخلی ،اصلاح الگوی کشت،اجرای پایاب سدها و اجرای پروژه‌های آبیاری مدرن و طرح‌های اشتغال‌زا از جمله برنامه‌های اولویت‌دار وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و جزو خواسته‌های ما از این وزیر خواهد بود.

جهانگیرزاده ادامه داد: این شخصیت آکادمیک و دانشگاهی با حضور در کابینه دولت سیزدهم منشا خدمات مطلوب و موثری خواهد بود و با توجه به تحصیلات، سوابق علمی، پژوهشی و اجرایی گزینه‌ای شایسته و منحصر به فرد برای وزارت جهاد کشاورزی است.

رییس جمهوری چهارشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ فهرست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان قوه مقننه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل و رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از سوی آیت‌الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم به مجلس معرفی شده است.

سیدجواد ساداتی نژاد (متولد اول تیرماه ۱۳۵۱، کاشان) عضو هیات علمی دانشگاه تهران است که ریاست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی را در مجلس یازدهم برعهده دارد. وی که دکترای آبخیزداری خود با گرایش هیدرولوژی را از دانشگاه دولتی مسکو دریافت کرده، در دولت دهم معاون پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بود.