دزفول- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول شرایط کرونا در این شهرستان را بسیار شدید و بحرانی دانست و گفت: حدود ۲۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بزرگ دزفول بستری است.

علی قمیشی سه شنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: شیوع و سرعت سرایت ویروس کووید ۱۹ بسیار بالا است و حتی افرادی که واکسن زده‌اند نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: ظرفیت معمول بیمارستان بزرگ دزفول برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است ولی با توجه به راه اندازی مجتمع زنان و زایمان از فضای این بخش نیز استفاده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه مشکلی درخصوص فضای بیمارستانی برای پذیرش بیماران کرونایی وجود ندارد، بیان کرد: مشکلاتی درخصوص نیروی انسانی بیمارستان بزرگ دزفول وجود داشت که با درخواست نیروی پرستار از بیمارستان‌های نظامی این مشکل نیز رفع شد.

وی افزود: درصورت نیاز بیشتر به نیروی پرستار  نیروهای طرحی و جهادی نیز به صورت ۸۹ روزه و موقت جذب خواهند شد.

ابتلای نوجوان ۱۲ ساله به کرونا در دزفول

قمیشی با اشاره به پایین آمدن سن بیماران کرونایی گفت: نوجوان ۱۲ ساله به علت ابتلا به کرونا و درگیری شدید ریوی در بیمارستان بزرگ دزفول بستری شد.

وی با بیان اینکه چندین کودک و نوجوان اخیرا به کرونا مبتلا شده‌اند، افزود: این نوجوان به علت شرکت در مراسم به کرونا مبتلا شده است لذا از شهروندان تقاضا می‌شود به منظور حفظ سلامت خود از شرکت در هرگونه دورهمی و تجمع پرهیز کنند.

قمیشی گفت: آمار خانوادگی مبتلایان کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول زیاد شده است که نشان می‌دهد شرکت در مراسم و دورهمی‌ها و رعایت نکردن پروتکل‌ها همچنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص روند واکسیناسیون در این شهرستان گفت: تا زمانی که واکسن در دزفول موجود باشد نسبت به واکسیناسیون اقدام خواهد شد.
وی افزود: فعالیت کلینیک رمدسیور درمان سرپایی کرونا در روزهای تعطیل ادامه دارد.
قمیشی از شهروندان دزفول خواست از شرکت در آیین‌های عزاداری و دورهمی‌ها خودداری کنند.

دزفول در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد.