زنجان - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: انتظار می‌رود زنجانی‌ها به ویژه اهدای کنندگان خون با شرکت در پویش نذر خون حسینی از تاسوعا تا اربعین و ثبت نام در زمان تعیین شده نسبت به خون دهی اقدام کنند.

دکتر سیامک اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو با اشاره به اینکه ماه محرم فرصتی برای ترویج ایثار، نوعدوستی و دگرخواهی در جامعه است، افزود: انتقال خون جزو دستگاههایی است که در این زمینه همیشه فعال بوده و در این میان نیاز به خون و فرآورده های خونی یک نیاز دائمی و همیشگی است و منحصر به زمان خاصی نیست.

وی اضافه کرد: انتقال خون از اهدا کنندگان انتظار دارد که نیازمندان و اهدای خون در ماه محرم و بعد آن را فراموش نکنند و به ویژه آنکه در شرایط خاص کرونایی و گسترش کرونا در کشور این مهم  ملموس تر شده است لذا از اهدا کنندگان درخواست می شود پروتکلهای بهداشتی را بیش از گذشته رعایت و به امر مهم اهدای خون اهتمام بیشتری داشته باشند.

این مسوول ادامه داد: پویش سراسری نذر خون حسینی با شعار " دسترسی به خون سالم حق همه نیازمندان به خون" و "اهدای خون تو تداوم تپش قلب جهان"، با رویکرد استفاده صحیح از ظرفیت فرهنگی مردم به منظور پیوستن به صف داوطلبان اهدای خون در ماه محرم و صفر در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: این در حالی است که فرآورده های خونی اهدا کنندگان در نظام سلامت به نحو اصولی مورد استفاده قرار می گیرد و انتقال خون توزیع این نوع فراورده ها را در طی سال بر عهده دارد.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان ضمن تقدیر و همکاری اهداکنندگان در همه گیری کووید- ۱۹ ادامه داد: اهدا کنندگان با انجام کار خیرخواهانه خود بیماران نیازمند را یاری کرد ه اند و فراورده های خونی آنان را به موقع تامین کردند که جای شکرگزاری دارد.

وی اضافه کرد: اهدای کنندگان به عنوان طبقه ای ممتار به شمار می روند که هم پروتکل های بهداشتی رارعایت کرده ، به فکر سلامتی خود بوده و هم سلامتی را به دیگران هدیه می کنند  که بسیار ارزشمند است.

گفتنی است، سالانه بیش از ۶۰ هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و در مراکز بیمارستانی استفاده می‌شود که بیش از ۶۲ درصد اهدا کنندگان خون مستمر هستند و ۹۴ درصد اهدا کنندگان خون را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

طبق اعلام انتقال خون کشور،  پویش نذر خون در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی امسال هم مانند سال های گذشته در ماه های محرم و صفر با شعار فرهنگ حسینی و نذر عاشقان اباعبدالله حسین (ع) در ادارات کل انتقال خون سراسر کشور از تاسوعا تا اربعین حسینی برگزار می شود.