تهران- ایرنا- برنامه‌های سوگواری هیات‌های ریحانة النبی (س)، رایت العباس (ع) و امامزاده علی اکبر (ع) چیذر اعلام شد.

به گزارش ایرنا، مراسم ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی از نماز ظهر و عصر امروز /چهارشنبه/ توسط هیات ریحانة النبی در امامزاده صالح (ع) با سخنرانی حجت الاسلام "احسان بی‌آزار تهرانی" و مداحی "محمدحسین پویانفر" برگزار می‌شود.

همچنین مراسم سوگواری این آستان مقدس تا شب یازدهم با سخنرانی "سید حسین مومنی" و مداحی "محمدحسین پویانفر" بعد از نماز مغرب و عشاء برقرار خواهد بود.

شهروندان می‌توانند نذورات خود را برای هیات ریحانة النبی (س) که مجری برگزاری مراسم مذکور است از طریق کد #۶۹۶۹*۷۸۰* و یا شماره کارت ۵۰۲۲۲۹۱۰۹۰۵۶۴۱۲۹ به نام حسام‌الدین عباسی پرداخت کنند.

حرم مطهر امامزاده صالح (ع) فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر امام هشتم شیعیان، در مرکزیت بازارچه سنتی تجریش (منطقه یک تهران) واقع شده است.

همچنین اجتماع عظیم عشیره عاشورا توسط هیات رایت العباس با سخنرانی حجت الاسلام "حامد کاشانی" و مداحی "محمود کریمی" و "حنیف طاهری" تا ۲۷ مرداد ماه از اقامه نماز مغرب و عشاء در خیابان پاسداران، پادگان ۰۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

زمانبندی پخش این اجتماع عظیم از شبکه افق صدا و سیما در ساعات ۱۲، ۱۶ و ۴۵ دقیقه، ۲۰ و ۱۵ بامداد خواهد بود.

همچنین مراسم عزاداری امام‌زاده علی اکبر (ع) چیذر از ۲۰ مرداد به مدت ۱۰ روز از ساعت ۷:۳۰ تا ۹ صبح با اجرای حجت الاسلام "ریاضت"، "محمد کریمی" و "محمود ازگلی" برگزار می‌شود.

آستان مقدس امامزاده علی‌اکبر (ع) که منتسب به امام چهارم شیعیان است، در محله چیذر منطقه یک تهران قرار دارد. این حرم مطهر دارای مزاری‌ است که ۵۸۷ شهید عظیم الشان در آن به خاک سپرده شده‌اند. این امر بر اهمیت آن افزوده و به یکی از پایگاه‌های مهم مذهبی پایتخت تبدیل شده است.

براساس این گزارش، دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در تمامی مراسم‌ها به طور کامل رعایت می‌شود، اما شهروندان بایستی لوازم شخصی از جمله کتب ادعیه و زیارت را همراه داشته باشند.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران)، بخش‌های لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت قرار دارد.